Top 5 lucruri pe care trebuie să le ştii dacă vrei să-ţi deschizi o brutărie

Dacă pâinea ta de casă şi diversele tarte primesc din partea familiei şi a prietenilor recenzii pozitive, atunci ar fi cazul să iei lucrul acesta mai în serios. Cu siguranţă te-ai gândit cel puţin o dată la posibilitatea deschiderii unui business. Poate ai o reţetă de croissant care este cu totul şi cu totul altceva decât regăsim astăzi pe piaţă, sau o pâine cu maia care ţi se topeşte în gură chiar şi la două zile după coacere. Nu ar fi o idee bună să-i încânţi şi pe alţii cu minunăţiile tale?

Deţinerea unei brutării este jobul perfect pentru cei care iubesc aluatul, coacerea sa şi, mai ales, mirosul de pâine proaspătă. Însă există o particularitate a acestui business şi anume: trezitul de dimineaţă. Fie că ai de gând să-ţi deschizi o brutărie, fie că vrei să începi simplu, făcând produsele acasă şi promovându-le online, trebuie să ştii că asta implică, pe lângă multe altele, o oră foarte matinală de trezire. Însă, atunci când este vorba de pasiunea ta, merită orice efort.

Noi am selectat câteva dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ştii despre deţinerea unei brutării:

1.   Stabileşte ce tip de afacere îţi doreşti

Transformarea pasiunii într-o afacere, în zilele noastre, se poate face în mai multe moduri: fie într-o brutărie clasică, fie într-o afacere acasă sau chiar într-un food truck. Fiecare tip de locaţie are avantaje şi dezavantaje, de la costurile operaţionale până la fluxul de clienţi.

Gândeşte-te care sunt posibilităţile tale şi cerinţele pieţei. Astfel, vei lua cea mai bună decizie şi te poţi gândi deja la următorii paşi.

2.   Ce produse vei vinde

Brutăriile pot vinde o gamă largă de produse: pâine, chifle, croissante, brioşe, gogoşi, senvişuri. O modalitate de a te diferenția de concurență este să oferi produse de patiserie de specialitate, cum ar fi opțiunile vegane și fără gluten. Unii proprietari de brutării aleg să se specializeze exclusiv într-unul dintre aceste domenii.

3.   De ce aparatură vei avea nevoie

În funcție de tipul brutăriei şi de produsele pe care le vei vinde, cel mai probabil, vei avea nevoie de următoarele echipamente: mixer, cuptor, frigider, hotă, casă de marcat. Aşadar, este indicat să începi să te familiarizezi şi cu partea tehnică, de la funcțiile speciale ale aparatelor până la senzori de umiditate şi alţi senzori inductivi. Nu trebuie să înveţi să repari aparatele, ci să cunoşti cât mai bine mecanismul fiecăruia.

4.   Cu ce furnizori vei lucra

La fel ca în viaţa de zi cu zi, alegerea furnizorilor poate face o mare diferenţă. De la banca la care îţi deschizi contul firmei și compania de electricitate până la firma de pază şi supplierul care îţi va furniza materia primă, toate sunt elemente care contribuie la bunul mers al afacerii tale. Diferenţele majore constau în preţ şi în calitatea produselor sau a serviciilor, iar acestea se reflectă în produsul final pe care clienţii tăi îl cumpără. De aceea, alegerea trebuie făcută doar după o prospectare atentă a pieţei, astfel încât să obţii cele mai bune oferte.

5.   Crearea unei echipe

În business este la fel ca în sport: pentru a reuşi, chiar şi cel mai bun are nevoie de o echipă pe măsură. De aceea, atunci când îţi deschizi o afacere, trebuie să ştii exact de ce oameni ai nevoie, pentru a-i putea identifica uşor. Nu este vorba doar despre funcţie şi fişa postului, ci şi despre valorile pe care fiecare individ le are şi care ar fi indicat să coincidă cu cele ale companiei tale. Chiar dacă eşti la început, stabileşte o cultură organizaţională pe care să o implementezi echipei tale.

Cele cinci aspecte prezentate mai sus reprezintă o bază bună de la care poţi porni această minunată călătorie în lumea antreprenoriatului. Odată ce ţi-ai găsit pasiunea, fă-ţi un plan de business cât mai bine pus la punct, respiră adânc şi stabileşte ziua în care vei începe demersurile necesare. Indiferent cât de mare este concurenţa în domeniu, vei câştiga rapid fidelitatea clienţilor, oferindu-le produse de calitate, create cu tot dragul.

- Publicitate -

4 din 5 români au returnat cel puțin o dată ambalajele reciclabile SGR

Potrivit unui studiu Kantar, 4 din 5 români intervievați au returnat cel puțin o dată ambalaje SGR, reprezentând o...

Peste 75% din faza a doua a ansamblului Nusco City a fost vândută

Nusco City, cel mai mare proiect de regenerare urbană din Nordul Capitalei, a ajuns cu vânzările fazei a doua...