Top 3 avantaje ale unui curs de limbi străine „exotice” pentru business-uri

Business-urile încep să pună mai mult preț pe candidații care cunosc cel puțin o limbă străină, decât pe simplele diplome de absolvire. Engleza este limba de bază care se cere în majoritatea anunțurilor de angajare, însă persoanele care stăpânesc o limbă ,,exotică’’ au câștigat din start un atu suplimentar față de restul candidaților pentru același post.  

Un angajat multilingv, o investiție pentru extinderea activității firmei către noi piețe 

sursa foto: unsplash.com

În plus, business-urile care angajează personal vorbitor de mai multe limbi sau care oferă cursuri de limbi străine mai puțin cunoscute au posibilitatea ca pe viitor să-și extindă și să-și promoveze produsele și serviciile la nivel internațional și pe alte continente. 

  • Prestarea de servicii în domenii care atrag turiști din toată lumea 

Customer service, vânzări, horeca, construcții, îngrijire persoane vârstnice, babysitter, masseuri, specialiști saloane de înfrumusețare sau centre Wellness sunt doar câteva dintre domeniile în care cunoașterea unei limbi străine mai rare este binevenită. În perioadele vacanțelor sau cel puțin de sărbători, mii de turiști din toată lumea apelează la servicii de relaxare, solicită rezervări la unități de cazare, centre de SPA din stațiuni populare, frecventează restaurante sau se află în căutarea unei persoane capabile în grija căreia să-și lase copiii sau alți membri ai familiei. Din acest motiv, companiile aleg serviciile de recrutare de muncitori din India, Sri Lanka, Nepal și alte țări asiatice, fie cu contract pe durată determinată, fie temporar, în regim de leasing.   

  • Scăderea absenteismului la locul de muncă 

Angajații care beneficiază de un curs de pregătire pentru o limbă străină nouă obțin performanțe mai bune pentru viitorul business-ului. Rata crescută a absenteismului la locul de muncă este cauzată și de sentimentul de plafonare pe care unii angajați îl experimentează după aproximativ un an de la angajare. Atunci când se deosebesc de restul colegilor din companii printr-o limbă care nu se studiază în școli, oamenii devin mai încrezători în viitorul lor, datorită numeroaselor oportunități care li se deschid o dată cu acest atu. 

  • Diminuarea sentimentului de marginalizare 

În ultimii ani, tot mai multe business-uri preferă să colaboreze cu lucrători aduși din țările asiatice prin intermediul agențiilor de recrutare, precum Work-Finder.eu. Adaptarea cetățenilor non-europeni la noul mediu cultural ar putea fi un parcurs anevoios, iar sentimentul de marginalizare ar putea să apară rapid tocmai din cauza faptului că nu cunosc limba prin care comunică cei din jur. Chiar dacă toți angajații din cadrul unei companii sunt vorbitori de limba engleză, inclusiv cei asiatici, cursurile de limbi străine pot fi un atu important, având rolul de a asigura o comunicare eficientă în cadrul echipei. 

Un angajat cunoscător a unei limbi rare va extinde business-ul către piețe externe, va putea să susțină negocieri cu potențiali parteneri internaționali, va promova afacerea către o nouă direcție și va ști cum să comunice publicului țintă, dintr-o cultură distinctă. Echipa pregătită să comunice într-o limbă deosebită față de cele de circulație internațională, care se utilizează în majoritatea firmelor, va ajunge să cunoască politica de business a noii țări, ceea ce va ajuta compania să planifice o strategie de promovare și dezvoltare pe termen lung. 

- Publicitate -

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...