Tinerii în căutarea primului job vor să dobândească experiență

Tinerii în căutarea primului job vor să dobândească mai degrabă experiență decât salariu, consideră mediul online și social media ca fiind sursele cele mai importante pentru căutarea noilor oportunități de carieră.

Social media devine din ce în ce mai mult habitatul preferat; 3 din 4 tineri petrec peste 3 ore/ zi pe rețelele de socializare și tot aici ar prefera să aibă interacțiuni cu viitorii angajatori, de la găsirea oportunităților până la primele interacțiuni cu potențialii angajatori.

Sunt concluziile celui mai recent studiu al HappyRecruiter.com, în care Dora, asistentul virtual de recrutare, a intervievat tineri studenți și absolvenți aflați în căutarea primelor oportunități de carieră.

Ce își doresc tinerii?

În căutarea primului job sau a unui program de internship, tinerii doresc în primul rând să acumuleze experiență  (70% din ei) mai degrabă decât salariu.

Într-o perioadă în care recrutorii caută alternative la târgurile de cariere offline și programe/ prezentări în mediile universitare (sursele folosite cu succes în trecut), tinerii confirmă, într-o proporție covârșitoare (87,22%) că le este mai dificil să își găsească programe de internship sau oportunități de joburi în această perioadă.

Doar 3.42% dintre respondenți susțin că este mai ușor să își găsească oportunități noi, în timp ce 9.37% consideră că au acces la oportunități/ programe la fel ca în perioadele anterioare.

Cu un public foarte receptiv la mesajele de carieră, într-un mediu prietenos (social media), angajatorii care pot și vor profita de oportunitățile noii normalități a recrutării au șanse de succes mai mari decât înainte.

Ce tip de companii preferă tinerii?

Peste jumătate din respondenții la acest studiu nu au preferințe legate de tipul de companie unde să lucreze, iar un sfert dintre respondenți ar prefera să lucreze în companii multinaționale.

Interesul pentru multinaționale este motivat de oportunitatea de a dobândi experiență și de așteptările privind stabilitatea acestora în comparație cu alte profile de companii. În același timp, primele joburi/ programe de internship sunt mai degrabă rampe de lansare și au un caracter de tranziție. Este interesant și faptul că, în proporții aproape egale (11%-9%), tinerii ar prefera să lucreze în afaceri locale sau declară că și-ar începe propria afacere.

În ce companii nu ar lucra tinerii

La celălalt pol, respondenții au fost întrebați în ce tip de companie nu ar vrea să lucreze iar în top găsim tot companiile multinaționale. Motivările acestei alegeri variază de la – ”mă aștept să fie foarte multă presiune”, ”stress”, ”mediul de lucru nu pare a fi prietenos”, ”sunt rigide, birocratice sau ultra competitive”.

În topul companiilor în care tinerii nu ar lucra găsim și start-up-urile proprii. Aversiunea față de risc, lipsa capitalului sau anticiparea unei vieți stresante și renunțarea la echilibrul muncă-familie sunt câteva dintre motivațiile alegerii acestui răspuns.

3 din 5 tineri ar fi dispuși să se mute în alt oraș pentru a profita de o oportunitate bună de carieră.

Unde caută joburi și programe de internship absolvenții și studenții

Studiul derulat de Happy Recruiter arată că  34.42% dintre respondenți caută activ, cel mai frecvent, oportunități de carieră pe Google, 23.99% direct în Facebook, în timp ce 10.60% se bazau cel mai frecvent pe anunțurile din mediul universitar.

Apoi, în topul răspunsurilor (recunoaștere spontană) respondenții au indicat platforme precum Ejobs (9.63%) sau Linkedin (6,57%), recomandări din cercul de încredere sau alte surse precum Bestjobs, Hipo sau Olx.

Aproape 75% dintre studenți și absolvenți petrec, conform studiului, peste 3 ore pe zi în social media. În acest nou habitat, pe lângă informații despre rețeaua de apropiați, tinerii primesc sau ar prefera să primească, și oportunitățile de carieră  sau să comunice cu potențialii angajatori.

Întrebați care e primul pas pe care îl fac atunci când văd o oportunitate de carieră, cei mai mulți tineri aleg mai întâi să studieze în detaliu angajatorul pe pagina web proprie, 16% caută informații adiționale în cercurile de încredere, sau caută informații despre angajatori în social media și apoi apoi aplică direct.

De altfel, prezența companiilor în social media pare a avea o importanță foarte mare – 84% dintre respondenți o marchează ca importantă sau foarte importantă. În contextul în care publicul campaniilor de recrutare trăiește o bună parte a timpului activ în social media, devine clar că acest mediu de comunicare devine din ce în ce mai important.

Primul interviu online

În contextul distanțării, interacțiunea recrutor-candidat s-a transformat rapid în interacțiune online. Și totuși, doar 41% dintre respondenți găsesc video-interviurile ca fiind confortabile, în timp ce restul respondenților simt o presiune suplimentară, atât de ordin emoțional (o interacțiune mai puțin obișnuită) cât și de ordin logistic sau tehnic în derularea interviurilor cu angajatorii prin astfel de canale.

Candidații, însă, preferă majoritar o interacțiune cu oportunitățile de joburi și cu angajatorii direct în social media.

Peste jumătate dintre respondenții la studiu declară că ar prefera să aibă primul interviu cu un asistent virtual, din rațiuni precum – absența bias-urilor, viteza interacțiunii, confort emoțional, posibilitatea de a formula și reformula răspunsuri fără presiune.

Respondenții care declară că ar prefera mai degrabă interacțiunea telefonică motivează alegerea prin posibilitatea de purta o conversație naturală, în care să poată clarifica detalii sau să negocieze anumite părți ale colaborării viitoare.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...