Candidații din Generația Z devin tot mai activi pe piața muncii, iar angajatorii simt tot mai mult impactul lor asupra actualului model de muncă, arată un sondaj BestJobs.
Candidații între 18 și 24 de ani aplică predominant la internship-uri și joburi entry-level, din Vânzări, Marketing, Financiar și IT, 40% dintre ei declarând că primul job nu a fost în domeniul pe care l-au studiat.
Prima impresie despre piața muncii a fost că salariile pentru nivelul lor de experiență sunt foarte mici, după cum declară 64% dintre respondenții Gen Z ai sondajului.
În plus, consideră că mediul de lucru este unul stresant pentru ei (52%), că șefii au așteptări prea mari (34%) și că volumul de muncă este substanțial (27%).
Cei mai mulți dintre ei și-au propus să rămână la primul job între 1 și 2 ani, pentru a căpăta experiență și pentru a completa corespunzător CV-ul. T
Dacă întâmpină nemulțumiri, 52% dintre ei au de gând să le adreseze superiorilor în speranța de a vedea schimbări, 31% vor încerca să se adapteze, 11% își vor da demisia, iar 6% vor negocia un salariu mai mare.
Dintre cei care au intrat recent în câmpul muncii, 72% spun că cei mai mulți colegi fac parte din alte generații, iar 54% au observat că există diferențe mari în cum abordează celelalte generații jobul.
Cum sunt priviți tinerii din Generația Z de colegii mai în vârstă
Colegii cu vârsta de peste 25 de ani apreciază că lucrând alături de persoane din Generația Z au parte de viziuni noi (37%), că pot învăța din modul lor de viață (23%) și că pot rămâne adaptați tendințelor (40%).
Pe de altă parte, colegii tineri le-au dovedit și că le este greu să respecte programul strict de lucru (34%), că nu sunt mereu responsabili (25%) și că nu se implică foarte mult în activitățile de coeziune a echipei (35%).
Ce spun angajatorii despre Gen Z?
Când vine vorba despre tinerii din Generația Z, angajatorii se plâng de lipsa pregătirii profesionale și nevoia de a aloca resurse mai mari formării lor (29%) și pretențiile prea mari în raport cu nivelul lor de experiență (27%).
La avantaje se numără dorința și energia pentru a învăța lucruri noi (35%), impactul pozitiv asupra colegilor privind actualele tendințe tehnologice (44%) și noile abordări asupra muncii (22%).