„Taxa Netflix” în România a scăzut la 2% după adoptarea în Camera Deputaților

Proiectul de lege care prevede introducerea unei taxe asupra veniturilor obținute de furnizorii de servicii video on demand a fost adoptat de Camera Deputaților.

Pentru a deveni lege, în următoarea etapă, proiectul trebuie să treacă de Senat, arată Deloitte.

În varianta adoptată de prima cameră sesizată, cota de impozitare propusă este de 2%, la jumătate față de cea cuprinsă în forma inițială a proiectului de lege, respectiv 4%.

Baza la care s-ar aplica taxa de 2% este formată din veniturile obținute de operatorii vizați de la utilizatorii români, din tranzacții unice sau sub formă de abonament.

Taxa ar urma să se aplice și entităților nerezidente, care nu au filiale înregistrate în România.

Pe de altă parte, platformele care obțin venituri anuale mai mici de 65.000 euro sau au un nivel de audiență sub 1% raportat la numărul total de abonați din România vor fi exceptate.

Taxa se va achita la Centrul Național al Cinematografiei, iar o parte din fondurile astfel colectate (40%) pot merge către finanțarea directă a producției cinematografice locale.

Prin adoptarea unei astfel de măsuri, România s-ar alătura unui număr relativ restrâns de țări care au impus sau sunt pe punctul de a impune o fiscalizare similară.

Pe plan local, dacă proiectul de lege trece de parlament în forma actuală, este de așteptat ca platformele de streaming video să fie nevoite să se înregistreze fiscal în România.

Mai mult, dat fiind că respectivele companii au rezidența fiscală în alt stat, este posibil ca veniturile obținute din România să fie dublu impozitate.

În România, pe piața VOD activează Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, dar și platformele locale Antena Play, Yoyo sau Prima Play.

- Publicitate -

EVOLOR inaugurează o nouă fabrică pe platforma industrială Oltchim Râmnicu Vâlcea

EVOLOR inaugurează o nouă unitate de producție pe platforma industrială Oltchim Râmnicu Vâlcea, pe locația fostei fabrici Chempro, achiziționată...

Mediaposte Hit Mail a investit 1,5 milioane de euro într-un depozit mai mare

Mediaposte Hit Mail a investit 1,5 milioane de euro într-un nou depozit destinat serviciilor de fulfillment pentru e-commerce, dar...