Sustenabilitatea la români: viitorul este sumbru, statul trebuie să acționeze

Jumătate dintre români definesc sustenabilitatea drept grija față de mediu prin comportamente de eliminare a poluării (50%).

Pentru 48%, sustenabilitatea reprezintă accesul la resurse de calitate și accesibile pentru toată lumea.

Urmează economisirea energiei electrice (39%), îmbunătățirea infrastructurii (38%), a sistemului de sănătate (38%) și grija față de speciile aflate pe cale de dispariție (37%).

De asemenea, respondenții asociază „grijă față de generațiile viitoare” cu: educația de calitate (37%), sănătatea și bunăstarea generală (35%) și combaterea sărăciei (24%).

În același timp, analizând diferența de percepție dintre generații, studiul reflectă faptul că Generația Z (15-24 ani), este mai optimistă față de o posibilă lume sustenabilă.

În același timp, reprezentanții generației Millennials (25-40 ani) o văd mai degrabă ca pe o utopie.

Întrebați ce vor face pentru un viitor sustenabil, aproape jumătate dintre respondenți au spus că vor încerca să ajute prin a consuma mai responsabil resursele planetei (47%).

Totuși, 16% consideră că nu e responsabilitatea lor sau că nu este ușoară schimbarea comportamentului.

Cum văd românii viitorul?

57% dintre respondenți cred că generațiile următoare se vor confrunta cu mari catastrofe climatice și 45% că acestea vor avea parte de o cu totul altă organizare socială.

De asemenea, cei mai mulți (63%) consideră că inegalitățile economice dintre cei bogați și cei săraci se vor adânci și mai mult.

Românii sunt pesimiști și când vine vorba despre educație și sănătate, 48% fiind cei care cred atât că educația va avea de suferit și vor fi din ce în ce mai mulți analfabeți funcțional.

Pe de altă parte, inegalitățile de gen și materiile prime pe care le vor folosi companiile sunt privite mai degrabă cu optimism pentru 2030.

Cine este responsabil pentru binele planetei și al oamenilor?

Statul/guvernul (64%) apare pe primul loc în lista celor pe care respondenții îi consideră responsabili de acțiunile cu privire la binele planetei și al oamenilor.

În aceeași notă, urmează instituțiile europene și globale (59%).

Pe locul 3, dar cu peste o jumătate dintre respondenți (56%) oamenii spun că noi înșine suntem responsabili.

Pe locul 4 sunt menționate companiile/producătorii de bunuri și servicii, cu 51% din mențiuni.

- Publicitate -

Extreme weather sends breakfast food prices soaring by 55% in a year

The cost of commodities that make up a typical breakfast has soared 55% in a single year, led by...

Prețurile alimentelor pentru micul dejun au crescut cu 55% într-un singur an

Costul produselor de bază care alcătuiesc un mic dejun tipic s-a majorat cu 55% într-un singur an, în urma...