All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

marți | 26 mai | 2020

Startarium: 10 idei de afaceri în crowdfunding cu sub 10.000 de euro

Centrul comercial Shopping Park Mediaș, de lângă Kaufland, se extinde

Centrul comercial Shopping Park Mediaș își mărește suprafața comercială la peste 16.900 mp și va deveni cel mai mare retail park din...

Reciclarea vestimentară a denimului, un teatru de improvizație, o platformă pentru designeri sau o școală alternativă bazată pe modelul de educație Agile Learning sunt câteva dintre ideile de afaceri sau de noi linii de business pe care zece tineri antreprenori vor să le finanțeze prin crowdfunding, cu investiții inițiale cuprinse între 5.000 și 10.000 de euro.

Cele 10 idei au făcut parte din Startarium Crowdfunding Makeathon.

- Publicitate -

Atragerea finanțării necesare celor 10 produse sau servicii a început deja, odată cu campaniile de crowdfunding demarate prin Startarium Crowdfunding Makeathon. Lansate simultan pe 5 noiembrie în cadrul PitchDay, cea mai mare competiție pentru startup-uri din România, cele zece campanii de crowdfunding sunt în plin proces de finanțare.

Practic, cei interesați de produsele și serviciile acestor antreprenori le pot cumpăra în avans, primind în schimb diferite recompense pentru susținerea lor. Până pe 15 decembrie, cele 10 startup-uri vor să strângă în total, pe platforma de crowdfunding susținută de Startarium, aproape 65.000 de euro, fie pentru a-și construi un business, fie pentru a-și dezvolta afacerea în noi direcții.

De la lansarea Startarium, 2.000 de români au susținut peste 50 de startup-uri să-și finanțeze produsele sau serviciile prin crowdfunding, suma totală atrasă de antreprenori ridicându-se la aproximativ 130.000 de euro.

Care sunt cele 10 startup-uri finaliste

1. ARTelier – Este un start-up ce își propune să aducă arta în viața de zi cu zi într-un mod responsabil și sustenabil. Proiectul ARTelier #UPcycledARTistic are ca scop reciclarea vestimentară a denimului și a altor materiale textile, prin adăugarea de pictură și colaje textile, creând astfel un nou produs, ieșit din tipare. Picturile manuale sunt unice sau în ediție limitată, realizate cu vopsele speciale care să reziste în timp.

2. Lyria – Este un startup care vrea să împărtășească expertiza în pictură manuală pe obiecte din piele naturală în ateliere haute-couture Do It Yourself, cu o puternică latură experiențială. Singuri sau cu prietenii, cei interesați pot petrece câteva ore în care vor lua contact direct cu pielea naturală, învețe să lucreze cu ea și să își manufactureze o geantă sau accesorii din piele.

3. POM (Port Originea cu Mine) – Își propune să fie primul brand din România gândit să exprime prin îmbrăcăminte lucruri despre cultura, identitatea și felul de a fi al românului: iubitor de natură, curios, prietenos, ingenios, solidar. În prima etapă, POM va fi sub forma unor tricouri cu certificări de sustenabilitate, peste care va fi aplicat un design original românesc, conceput de o echipă mixtă de oameni creativi, psihologi, istorici, antropologi.

4. Prototeep –  Este școală dedicată clarificării conceptelor precum CAD, design, model 3D sau prototip, în contextul digitalizării tot mai accentuate. Antreprenorul vrea să construiască un spațiu de lucru pentru persoanele interesate de aceste activități, unde să se poată documenta și dezvolta profesional având acces la cursuri ținute de profesori specializați, la reviste și cărți din domeniu, la atmosfera dintr-un atelier de prototipare rapidă.

5. Recul – Vine de la remediu cultural și înseamnă: Recul Theater – o sală de teatru cu 140 de locuri în care se vor juca spectacole de teatru, spectacole de improvizație, sketch comedy și muzical, Recul Cafe-bar – spațiu de socializare și Recul School – o școală care oferă cursuri de teatru de improvizație, actorie și învățare intuitivă.

6. Roomzia – Este o platformă online pentru servicii de design si decorațiuni interioare. Platforma permite beneficiarului să găsească un designer rapid, care să-i prezinte opțiuni de amenajare pentru spațiul său, să comande articolele prin intermediul ei și să fie asistat în momentul amenajării.

7. Rubik Agile School – Este o școală alternativă bazată pe modelul de educație Agile Learning (Self-Directed Learning), prin care copiii cu vârste între 3-6 ani și 7-14 ani au libertatea de a lua decizii responsabile și contribuie activ la construirea propriului spațiu de învățare și dezvoltare.

8. Spinoa – Oferă produse sănătoase și ecologice care răspund provocărilor hranei viitorului, având la bază spirulina artizanală. Spinoa oferă în prezent cinci tipuri diferite de produse pe bază de spirulină, printre care și ciocolată sau miere, și își propune să creeze Inspir, un produs simplu și ușor de folosit, care permite cultivarea spirulinei chiar acasă. Inspir este conceput ca un obiect decorativ de iluminat, care oferă o lumină ambientală verde, iar datorită design-ului modular, poate fi adaptat la tipuri diferite de recipiente.

9. Taste the Drama – Este un joc care folosește două concepte din psihologie: Triunghiul Dramei și Triunghiul Compasiunii. Mai exact, este un board game care îi învață pe utilizatori despre putere și responsabilitate, într-un mod distractiv. Aflat în stadiul de prototip, are nevoie de finanțare pentru a intra în producție.

10. Wooba – Folosește design inteligent, tehnologie de printare 3D și lemn reciclat ca să creeze jucării educative, corpuri de iluminat și mobiler. De asemenea, vine în ajutorul creatorilor de toate vârstele pentru a da formă ideilor lor, prin expertiză în proiectare, design și prototipare.

- Publicitate -

ULTIMELE

Bucureşti, cea mai dinamică piaţă logistică din regiune în ultimii 5 ani

Stocul spaţiilor industriale și logistice din București s-a dublat în intervalul 2015 – 2020, capitala României fiind cea mai dinamică piață din...