Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, listat la Bursa de Valori București, din 2017, cu un număr de 4.945 de angajați și 142 de restaurante.
Prin lansarea primului Raport de Sustenabilitate, aferent anului 2018, compania își asumă, nu doar obiectivele de business, ci și poziția de promotor al sustenabilității la nivelul piețelor în care activează.
Raportul oferă o vedere de ansamblu asupra strategiei și performanțelor economice, sociale și de mediu a operațiunilor pentru brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell, în cele trei arii geografice: România, Moldova și Italia, și anunță o serie de obiective specifice și ținte cheie – până în 2025.
Ce se întâmplă dincolo de restaurante?
- Comunitatea locală este susținută prin colaborarea cu
furnizori locali care asigură aproximativ 70% din ingredientele și alimentele
folosite în prepararea produselor. - O parte din restaurantele KFC din România înscrise în
programul Harvest donează alimente către organizații non-guvernamentale pentru
a susține persoane din medii defavorizate și pentru a reduce problema iminentă
a risipei alimentare. - Din aprilie 2019, Grupul a înlocuit paiele din plastic
cu paie din hârtie, aceasta provenind din păduri sustenabile. - Compania investește în ambalajele pentru produse, atât
la nivel vizual, cât și la nivel sustenabil, acestea provenind în mare parte din materiale reciclate (90% la KFC, Pizza Hut și Pizza
Hut Delivery și 65% la Taco Bell). - Sphera Franchise Group susține diversitatea și
egalitatea de șanse, înregistrând la nivelul angajaților un procent aproape
egal: 51% femei și 49% bărbați. - KFC a lansat o serie de campanii de marketing cu un
puternic mesaj educațional: impactul excesului de social media în viața
adolescenților, dezvoltarea tehnologiei și intervenția în liberul arbitru al oamenilor,
metode interactive de studiu sau educație financiară.
Cele mai importante arii ale Raportului de Sustenabilitate Sphera Franchise Group includ: etica și guvernanța corporativă, viziunea și strategia de sustenabilitate, reducerea risipei de hrană, mediul de lucru corect, reducerea amprentei de mediu, lanțul de furnizori, produsele și marketingul responsabil, comunitatea și altele.