În 2021, 37% dintre respondenții unui studiu se gândesc către o schimbare în bine în general (o viață mai bună, un an mai bun, idei mărețe etc), față de 23% în 2020.
Totodată, în 2021, 21% dintre ei se gândesc la schimbarea stilului de viață, comparativ cu 18% în 2020.
Unele dintre planurile acestora au rămas constante, în sensul în care atât în 2020, cât și în 2021, 10% dintre respondenți doresc să facă mai multe călătorii.
În ceea ce privește îmbunătățirea situației politice (fără corupție, fără penali etc) studiile arată că în 2021, 16% dintre respondenți își îndreaptă atenția acestui aspect, procent semnificativ mai mic decât cel înregistrat anul trecut (25%).
Nu în ultimul rând, planurile personale precum terminarea studiilor, întemeierea unei afaceri, un job mai bun, o creștere salarială sunt mai temperate în 2021 (17%) față de cum era acum un an (24%).
Sărbători petrecute acasă, fără invitați pentru 73% dintre români
Cei mai mulți dintre respondenți au declarat că urmau să își petreacă sărbătorile acasă, fără invitați (73%).
Față de total eșantion, românii de peste 54 de ani au fost cei mai vocali în ceea ce privește acest aspect (83%).
De asemenea, 83% dintre rezidenții mediului rural au declarat că intenționau să facă sărbătorile acasă, fără invitați, față de 67% dintre locuitorii mediului urban.
Studiul din decembrie 2020 indică și faptul că 17% au spus că urmau să stea acasă, dar primeau musafiri, în timp ce 14% voiau să plece în vizită la rude sau la prieteni. În 2020, doar 2% dintre români aveau planuri pentru o vacanță la munte.
6 din 10 români au redus bugetul de cadouri
58% dintre respondenți au declarat că au redus bugetul pentru cadouri în 2020. La nivel declarativ, femeile au fost mai înclinate către economie, 62% spunând că vor reduce bugetele alocate cadourilor de sărbători, față de 52% dintre bărbați.
Pe de altă parte, 38% dintre cei intervievați au spus că vor cheltui la fel ca în anii precedenți, în timp ce numai 5% erau dispuși să investească mai mulți bani în cadouri.
Producătorii locali, pe masa a 56% dintre români
În medie, românii au cumpărat alimente de sărbători din 2 surse (produse românești de la supermarket și alimente de la producătorii locali).
Studiul indică faptul că bărbații sunt de 2 ori mai înclinați să cumpere produse locale internaționale de la supermarket (41% față de 20% dintre femei). 66% dintre persoanele cu studii superioare au cumpărat produse de la producătorii locali de sărbători, față de 56% din total eșantion.