Soluționarea litigiilor: 3 lucruri pe care trebuie să le știi

Orice antreprenor sau companie își dorește ca activitatea sa și tranzacțiile pe care le realizează să decurgă cât mai bine, dar, din păcate, apar deseori probleme în relația cu alte firme, cu persoane fizice sau cu autoritățile statului. Spre exemplu, este posibil ca un furnizor să întârzie livrarea materiei prime, fapt care va afecta producția, sau cineva poate să facă o reclamație neîntemeiată, ori un client ar putea să întârzie cu plata pentru produsele sau serviciile primite.

Din fericire, toate aceste probleme se pot soluționa foarte ușor, cu ajutorul unei agenții specializate în rezolvarea de litigii comerciale, recuperări de creanțe, cazuri de concurență neloială sau hărțuire. Îți prezentăm în continuare cele mai importante informații pe care trebuie să le știi despre soluționarea litigiilor.

1. Care sunt tipurile de litigii?

Litigiile care pot fi soluționate cu ajutorul unei agenții specializate sunt de mai multe tipuri:

  • Litigii comerciale: arbitraje comerciale, litigii între companii.
  • Litigii de proprietate intelectuală: identificarea de produse contrafăcute și recuperarea pierderilor apărute din cauza distribuirii acestor produse.
  • Litigii civile: cazurile posibile includ luare de mită sau alte tipuri de procese lungi și costisitoare.
  • Hărțuiri: posibilele cazuri presupun încălcarea proprietății, presiune din partea competitorilor sau a vecinilor sau dorința de răzbunare a unui fost angajat.
  • Risc în afaceri: ajutor pentru obținerea de licențe, autorizații sau permise, pregătire pentru participarea la licitații publice și soluționarea unor litigii cu autoritățile statului.

2. Ce presupune soluționarea unui litigiu?

O firmă specializată în soluționarea de litigii va respecta anumiți pași esențiali pentru rezolvarea problemei apărute. Aceștia presupun:

  • Implicarea unei echipe multidisciplinare de experți pentru analizarea detaliată a cazului
  • Realizarea mai multor posibile scenarii de soluționare a litigiului
  • Abordarea problemei din perspective diverse: financiară, juridică, psihologică, de comunicare
  • Folosirea de instrumente analitice
  • Identificarea și punerea în aplicare a celei mai bune soluții de rezolvare a problemei.

3. Cât durează soluționarea unui litigiu?

În funcție de tipul de litigiu și de cazul particular care trebuie soluționat, rezolvarea poate să dureze de la 2 săptămâni până la 2 luni. În această perioadă, clientul va primi două rapoarte cu procedurile realizate pentru soluționarea litigiului.

Perioada de soluționarea poate să varieze foarte mult, pentru că fiecare proiect în parte este analizat din mai multe perspective, iar la rezolvarea problemei participă experți din industrii diferite (avocați, experți în audit financiar, contabili etc.). Doar în acest fel pot fi identificate în timp util cele mai bune soluții pentru rezolvarea unui litigiu, astfel încât clientul să obțină cea mai avantajoasă soluționare. 

- Publicitate -

1 din 2 români au probleme cu acoperirea cheltuielilor de bază

Pentru 1 din 2 români cheltuielile de bază sunt principala preocupare când vine vorba de situația personală, conform studiului...

Kaufland lansează E-Mobility, o platformă pentru încărcarea mașinilor electrice

Kaufland lansează E-Mobility, platforma prin care posesorii Kaufland Card cu mașini electrice au posibilitatea de a-și încărca autoturismul la...