Soluții moderne prin care poți crește vânzările din magazin

Una dintre modalitățile prin care pot crește vânzările într-un magazin este aprovizionarea constantă și diversificată, cu asigurarea unui stoc-tampon, dar și a unui flux de aprovizionare corelat cu vânzările.

O problemă întâlnită în viața oricărui comerciant este tocmai gestionarea eficientă a stocurilor, care devine dificilă, mai ales în cazul magazinelor mari, apare dacă nu se apelează la o soluție integrată de gestiune.

Dacă stocurile din magazin sunt gestionate optim, relația cu furnizorii fiind deja verificată ca fiind una de calitate, se pot aduce în discuție și alte metode prin care vânzările să dobândească un trend ascendent: campanii promoționale, programe de loialitate ș.a.m.d.

Actualitatea modernă are avantaje certe, pe care le putem pune la treabă pentru a crește vânzările. Să vedem, așadar, ce soluții ai la dispoziție în acest sens!

Aplicație software de gestiune

Probabil cel mai important instrument de lucru – și creștere – în orice magazin este un soft de gestiune, care oferă posibilități extinse de control al stocurilor și al fluxului de aprovizionare.

O aplicație de gestiune trebuie să fie o soluție ușor de învățat de către oricine, optimizabilă pentru orice tip de afacere – de la magazin de familie, până la vânzător în regim en-gros – și obligatoriu multi-platformă. Windows și Android sunt cele mai populare sisteme de operare, deci aplicația este compatibilă cel puțin cu aceastea două.

Programul de gestiune ideal poate oferi funcții de:

  • monitorizare stoc – online și offline;
  • control al prețurilor – pentru a vedea cum influențează prețurile cifrele de vânzări;
  • funcții financiare – esențiale pentru departamentul de contabilitate;
  • opțiuni de generare etichete – de mare ajutor pentru personalul care deservește magazinul;
  • integrare cu PDA – pentru a facilita efectuarea rapidă a inventarului;
  • integrare cu un cântar electronic – pentru mărfurile vândute vrac.

Este necesar ca aplicația să poată genera rapoarte complexe de vânzări, să gestioneze inclusiv magazin online și, din punct de vedere al securității datelor, să poată fi configurat accesul preferențial pentru diferitele categorii de utilizatori.

Instruirea periodică a personalului

Pentru că este interfața prin care majoritatea clienților interacționează cu afacerea, personalul trebuie să fie periodic instruit și testat, pentru a avea certitudinea oferirii unor servicii de calitate.

Instruirea trebuie să fie focalizată atât pe cunoașterea produselor comercializate (pentru furnizarea de informații care să ajute clientul în luarea deciziei de cumpărare), cât mai ales pe modul de interacțiune cu clientul și pe felul în care mărfurile sunt așezate în magazin. Pot părea chestiuni banale, dar de confortul clientului și plăcerea de a reveni în magazin depinde, în fapt, cifra de vânzări!

Campaniile promoționale

Reprezintă una dintre modalitățile ideale de întâlnire cu clienții: aceștia își doresc întotdeauna să încerce ceva nou, iar vânzătorul își poate face cunoscut produsul extrem de ușor.

O campanie promoțională reușită trebuie să aducă produsul sau magazinul țintă mai aproape de inima consumatorului, să-l facă una dintre alegerile sale favorite, datorită multiplelor avantaje care derivă din decizia de cumpărare.

Pentru a putea realiza acest lucru, este necesară cunoașterea preferințelor publicului țintă și modul în care ținta promovării le poate aduce consumatorilor satisfacție.

Programele de loialitate

O altă modalitate foarte simplă prin care clienții pot fi atrași și păstrați de orice magazin este implementarea unui program de loialitate, în care decizia cumpărătorului de a achiziționa din magazin să fie răsplătită constant, nu numai prin calitatea produselor și a serviciilor, dar și prin mici atenții care să-l surprindă plăcut.

Prin urmare, soluțiile pentru creșterea vânzărilor sunt multiple și relativ ușor de identificat, atâta vreme cât relația vânzător-cumpărător este vie, în care vânzătorul află constant care sunt produsele și serviciile pe care le poate furniza și ce anume îl face fericit pe client. Cel mai important, însă, este ca, în calitate de vânzător, să deții capacitatea logistică de a furniza constant, fără întreruperi, mărfurile pe care clienții și le doresc.

- publicitate -

trebuie să citești