Soluție originală sau platformă de comerț electronic? Configurarea unui magazin online din interior spre exterior

Știai că acum este cel mai bun moment pentru a începe să vinzi online? Industria comerțului electronic înregistrează creșteri foarte mari ale vânzărilor.

Brandurile își mută activitatea online, iar consumatorii petrec din ce în ce mai mult timp în fața ecranelor smartphone-urilor în loc să se plimbe prin mall-uri – la urma urmei, întreaga lume este la îndemână!

Configurarea propriului magazin online nu trebuie să fie dificilă – folosește doar ajutorul platformelor profesionale de comerț electronic care oferă soluții gata pregătite.

Magazinul online este un set de instrumente datorită cărora poți vinde comod, de asemenea, pe multe canale. Utilizarea acestuia este de obicei destul de simplă și, datorită unei platforme ecommerce, poți face față cu ușurință tuturor aspectelor legate de lansarea site-ului web.

În acest caz, alegerea platformei web hosting ecommerce potrivite poate fi esențială  – alege un partener de încredere care să îți ofere o soluție adaptată nevoilor tale și dacă nu ai cunoștințe suficiente – te va sfătui în alegerea instrumentelor optime.

Cum se alege găzduirea și domeniul: reguli de care să ții cont

Hosting-ul este un spațiu în care fotografiile, textele și videoclipurile sunt stocate pe un computer (server) care funcționează non-stop conectat la Internet. Pentru ca magazinul online să funcționeze și să fie afișat cumpărătorilor, acesta trebuie să fie acceptat de server. În platformele moderne de magazine, găzduirea web este unul dintre elementele de bază ale ofertei. Deci nu trebuie să faci propriile alegeri, să verifici securitatea sau să urmărești limitele de transfer. Partenerul tău – platforma ecommerce o va face pentru tine!

Vei  primi găzduire imediat după cumpărare. Cu toate acestea, pentru ca site-ul web să funcționeze, ai nevoie și de un domeniu de internet. Aceasta este adresa unde magazinul online va fi disponibil. Domeniu reprezintă modul tău de a te prezenta clienților și este unul dintre cele mai importante elemente de construire a imaginii companiei tale pe web.

Când alegi un nume, amintește-ți că ar trebui să fie în primul rând ușor de repetat și de notat. Poate fi asociat direct cu produsele vândute, numele companiei sau poate fi un cuvânt complet nou – căci așa se creează un nou brand. Verifică dacă un nume similar nu indică o altă companie (introducând numele în Google sau un motor de căutare Facebook) sau site-uri web cu care ai prefera să nu fii asociat (de exemplu, magazinul online al concurentului tău).

Acest lucru se întâmplă dacă adresa a fost folosită anterior și există legături specifice. Achiziționarea unui domeniu folosit poate fi benefică. De obicei, acesta a fost deja poziționat, deci se va descurca mai bine decât o adresă complet nouă. 

Atunci când alegi un domeniu, ai grijă și de e-mail. Cel mai adesea, furnizorii de servicii oferă un spațiu mic de găzduire dedicat acestui scop. Adresa de e-mail din domeniul magazinului va avea un efect pozitiv asupra construirii unui brand, va crește încrederea și va facilita accesul clienților la tine.

Alegerea unei platforme ecommerce – la ce să fii atent?

Poți alege două soluții – construiește-ți singur magazinul de la zero sau utilizează soluții gata făcute. În primul caz, va fi necesar să găsești o companie care să te sprijine programatic în crearea unui magazin online. În plus față de conceptul vizual, va trebui să planifici funcționalități, opțiuni, precum și apariția următoarelor etape ale comenzii.

  • Design propriu

Poți opta pentru un proiect individual sau poți profita parțial de platformele open source . Oferă software pentru propria expansiune. Sunt adesea folosite de companiile care pregătesc magazinele la comandă.

Găzduirea și serverul vor constitui o cheltuială suplimentară . Aveți grijă de viteza de funcționare și securitatea tehnică adecvată. Nu uita de înregistrarea domeniului, certificatul SSL și comandarea reglementărilor și a altor documente pentru a fi scrise în magazin.

Cerințele GDPR nu trebuie uitate. Magazinul ar trebui să aibă o componentă separată pentru gestionarea consimțământului clienților și să îndeplinească toate obligațiile de informare. În practică, un astfel de proiect poate costa mult. Va fi adaptat exact nevoilor tale, dar poate dura câteva luni pentru a-l pregăti. În procesul de proiectare, este ușor să omiți elemente importante care pot fi imposibil de implementat într-o etapă ulterioară. De asemenea, trebuie să ții cont de faptul că după un timp software-ul poate să nu fie actualizat și va trebui să fie reconstruit.

  • SaaS

Alegerea unei soluții SaaS, care presupune furnizarea de software în cloud, pare a fi o modalitate mult mai simplă. Utilizatorul utilizează instrumentele pregătite prin Internet. Acest model este utilizat de platformele online, iar componentele sau integrările se pregătesc pentru mii de conturi la un moment dat, oferind costuri mai mici de utilizare în raport cu soluțiile individuale. 

Nu trebuie să te gândești ce ar trebui să fie în magazin sau să cauți un specialist IT dacă ceva nu mai funcționează. Platformele moderne de ecommerce oferă nu numai asistență tehnică, ci și asistență de fond avansată: departamente de servicii, ajutoare suplimentare și materiale video care te ajută să parcurgi cea mai dificilă perioadă de configurare a magazinului. Integrările gata realizate fac site-ul atractiv și toate componentele sunt actualizate gratuit.

- Publicitate -

Prețurile apartamentelor au crescut și în luna aprilie. Au fost realizate 15.000 de tranzacții

În luna aprilie a acestui an, prețurile apartamentelor de vânzare au înregistrat o creștere de 14% comparativ cu luna...

Mai mulți vizitatori și vânzări mai mari pentru chiriașii NEPI Rockcastle

Vânzările chiriașilor centrelor comerciale NEPI Rockcastle, excluzând hypermaketurile, au fost cu 10,5% mai mari primul trimestru din 2024 față...