Solmag, startup tech care facilitează legătura dintre firmele specializate în instalarea de panouri solare și viitorii prosumatori de energie regenerabilă, intră pe piață prin lansarea unui marketplace solar.
Fondatorii platformei intenționează să atragă o investiție de 500.000 euro în schimbul unei cote de participare de 5% în companie.
Un element de unicitate al platformei Solmag este agregarea producției de electricitate într-un cloud de energie descentralizat, care se adaptează cerințelor pieței de echilibrare.
Modelul de business este unul simplu: 2.495 de euro pentru 100 de lead-uri. Oferta companiei vine cu un discount de 80% pentru primii 10 parteneri instalatori ce vor să acceseze platforma.
În viitor, Solmag are ca obiectiv francizarea platformei în 18 țări. Scopul principal al francizei este obținerea unui venit constant (20.000 de euro/ lună/ franciză) și pentru a colecta prosumatori globali.
Harta prosumatorilor din România
Solmag a mapat aproape 100.000 de prosumatori ce însumează o putere de 1.1 GWH, în condițiile în care aceștia au ajuns să producă aproape 15% din totalul energiei electrice a României.
Platforma identifică punctele din rețea unde are sens să se cupleze mai mulți prosumatori și astfel le permite accesul într-un micro-grid, inclusiv prin soluții de finanțare prin crowdfunding.
În același timp, pentru componenta de hartă, Solmag va construi un calculator pentru potențialul pe microgrid și adună date la nivel global. Accesul în hartă costă 890 euro/ lună și 4990 euro/ an, în varianta MVP.
Solmag este o companie înființată de Alex Nicoară, CEO, Olivian Savin, doctor în energie, COO, George Tătaru, CBDO al companiei, Irina Damascan (CPO) și Ana Maria Petre (CMO).