Smart City în România: 594 de proiecte, în 87 de orașe

  • Alba Iulia rămâne liderul industriei Smart City, ca număr de proiecte, urmată de Cluj-Napoca și de Timișoara;
  • Smart Mobility se distanțează la conducerea clasamentului.

Vegacomp Consulting prezintă radiografia proiectelor Smart City din România, iar raportul lunii iunie 2020 aduce 594 de iniţiative aflate în stadiul de proiect, în curs de implementare sau deja finalizate, în 87 de orașe mari, medii și mici din țară.

În 2019 existau 330 de proiecte în 45 de oraşe.

Topul primelor orașe, în funcție de numărul de proiecte în plan, în curs de implementare sau livrate este: Alba Iulia (106), Cluj-Napoca (54), Timișoara (26), Arad (19), Iași (19), Brașov (18), București – Sector 4 (18), Oradea (17), Sibiu (16), Piatra Neamț (15).

Proiectele Smart City identificate își păstrează clasificarea, în aceleași șase Verticale Smart City – Smart Economy, Smart Mobility, Smart Environment, Smart People, Smart Living și Smart Governance, verticale care sunt în concordanță cu raportările Uniunii Europene.

Verticala Smart Mobility se detașează semnificativ inclusiv în contextul atenției sporite la siguranță și sănătate, lucru ce se reflectă în transporturi.

Verticala este acoperită de nu mai puțin de 188 proiecte, cu peste 100 mai multe decât în anterioara raportare.

La distanță urmează Smart Governance, cu 130 de proiecte, verticala ce urcă de pe a treia poziție a clasamentului.

Podiumul este completat de Smart Living, cu 121 de proiecte, în cădere cu o poziție. Urmează Smart Economy, care își menține locul al patrulea, cu 84 de proiecte.

Ultimele două poziții sunt disputate tot de Smart Environment, cu 42 de proiecte și, respectiv, Smart People, cu 29 inițiative.

- Publicitate -

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...

OMV modernizează rețeaua de stații de carburanți din Europa Centrală și de Est

OMV va introduce, în următorii trei ani, o nouă identitate de brand în șapte țări din Europa Centrală și...