Pentru a le asigura chiriașilor și beneficiarilor clădirilor sale accesul la cele mai noi si tech soluții, Skanska a creat un sistem de operare all-in-one, care poate fi actualizat, întocmai ca un software de smartphone.
Connected by Skanska – un sistem de operare integrat pentru clădiri de birouri – include o aplicație de mobil destinată utilizatorilor clădirii și un portal web pentru administratorii clădirii si reprezentanții chiriașilor. Mai exact, este vorba despre o platformă deschisă care integrează funcționalitățile smart, cu facilitățile de interacțiune pentru comunitățile din cadrul complexului de birouri.
„Ambiția Skanska este de a dezvolta clădiri de birouri funcționale pe termen lung, indiferent de evoluția tehnologică. De aceea, soluțiile pe care le dezvoltăm funcționează similar cu smartphone-urile – pot fi actualizate întocmai ca aplicațiile pe care le folosim în mod curent”, spune Renata Nowakowska, Innovation Manager în divizia Skanska pentru dezvoltare comercială din Europa Centrală și de Est.
Cum funcționează Connected by Skanska?
Skanska este primul dezvoltator din CEE care oferă chiriașilor săi „connected fit-out” – un upgrade la fit-out-ul clasic, precum și o soluție integrată adresându-se administratorilor spațiilor de birouri.
Connected by Skanska are trei segmente distincte:
- Connected Building – toate proiectele de birouri dezvoltate de Skanska vor avea o infrastructură inteligentă, în beneficiul chiriașilor, punându-le la dispoziție un mix de soluții. Printr-o singură aplicație chiriașii își vor putea eficientiza utilizarea locurilor de parcare, vor putea accesa clădirea folosind telefonul mobil, vor genera invitații pentru vizitatorii lor și vor fi mereu conectați cu ce se întâmplă în jur.
- Connected Fit Out – este un serviciu opțional oferit chiriașilor și include funcționalități precum: identificarea gradului de ocupare a spațiului, posibilitatea de a rezerva online sălile de ședință, managementul mediului de lucru pentru sporirea gradului de confort (spre exemplu, ajustarea temperaturii și a luminii din spațiu direct de pe telefon).
- Connected Green – este de asemenea un serviciu opțional care include educarea chiriașilor privind aspectele „green” ale clădirii precum și suportul Skanska pentru obținerea certificărilor LEED și WELL pentru spațiile interioare.
Sumarizarea și analiza datelor – un beneficiu pentru chiriași
Soluțiile smart pentru clădiri furnizate de Skanska nu sunt utile doar pentru beneficiarii finali ai spațiului, ci și pentru reprezentanții chiriașilor din departamentele administrative. În primul rând, aceștia pot gestiona setările spațiilor de birouri dintr-un singur sistem integrat. Printre funcționalitățile pe care le au la dispoziție se numără posibilitatea de a modifica accesul în clădire atât de către angajații care folosesc carduri fizice cât și pentru cei care utilizează carduri virtuale, eventuala alocare a unui loc de parcare pentru un VIP și trimiterea unui mesaj important către toți utilizatorii odată.
Chiriașii au de asemenea acces la date culese în timp real și arhive cu date despre utilizarea spațiului lor de birouri, incluzând informații despre eficiența utilizării locurilor de parcare, statistici privind variațiile în gradul de ocupare a spațiului pe parcursul zilei, disponibilitatea sălilor de ședințe, etc. Datorită acestor informații centralizate în sistemul Connected by Skanska, spațiile de lucru pot fi folosite mai eficient și reamenajate în funcție de informațiile obținute prin aplicație.
Când va fi disponibil în Romania?
În România, Skanska dezvoltă în prezent două proiecte, în centrul cărora e plasată experiența utilizatorilor: Campus 6 și Equilibrium. Clădirea Campus 6.1 cu termen de finalizare în luna septembrie a acestui an este prima care urmează să includă facilități oferite prin Connected by Skanska.
„User experience pentru noi este esențială și este unul dintre pilonii pe care ne construim strategia și abordarea fiecărui proiect. De la soluții care să crească gradul de confort al utilizatorului până la tehnologii și inovații care să îi ușureze acestuia viața la birou și <<relația>> cu clădirea în care lucrează. Sistemul integrat Connected by Skanska este administrat dintr-o singură aplicație, iar fiecare ocupant al proiectelor Campus 6 și Equilibrium va avea un cont dedicat din care va putea gestiona accesul în clădire atât al său cât și al invitaților lui, își va putea comanda prânzul și va fi mereu conectat atât cu ce se întâmplă în complex dar și în zonă. Ce este și mai frumos este că aplicația are o varietate de module ajustabile în funcție de preferințele și nevoile fiecărui chiriaș. Suntem nerăbdători să o lansăm în toamnă, odată cu deschiderea Campus 6.1”, spune Aura Luca, Managing Director al Skanska Property România.