Situația companiilor germane din România s-a îmbunătățit ușor

Situația actuală a companiilor germane din România s-a îmbunătățit ușor și este apreciată de majoritatea respondenților unui sondaj AHK ca fiind „bună” (43%).

Peste 40% din participanții la chestionar apreciază situația propriei companii ca fiind satisfăcătoare, iar restul de 16% o consideră dificilă.

În ce privește evoluția activității, 42% dintre companiile chestionate sunt de părere că activitatea lor va evolua mai bine în următoarele 12 luni (2020: 26%).

Mai mult, doar 16% mai sunt de părere că evoluția activități lor în România va fi mai slabă (2020: 25,5%).

Referitor la situația conjuncturii în următoarele 12 luni, numai 25% dintre cei chestionați se mai așteaptă la o evoluție negativă (2020: 40%), iar peste un sfert cred într-o revenire conjuncturală pe termen mediu.

47% nu se așteaptă la vreo schimbare (2020: 31%), iar jumătate dintre respondenți se așteaptă la o revenire a afacerii la stadiul dinaintea pandemiei încă în 2021.

În același timp 24% văd un revenire abia anul viitor.  

Companii germane din România vor continua angajările

Peste 32% spun că vor să continue angajările (2020: 17%), iar pentru jumătate dintre respondenți numărul de angajați se va menține la același nivel.

În ce privește intențiile de investiții în următoarele 12 luni, 44% dintre companii spun că acestea nu se vor schimba (toamna anului 2020: 40%).

Totuși 30% văd cheltuieli de investiții mai mari (2020: 11,7%), iar 25% vor reduce cheltuielile de investiții (2020: 33%).

În ce privește factorii de risc economic din punctul de vedere al companiilor, anul acesta a „revenit” pe ordinea de zi lipsa de personal calificat, dar și prețurile la energie și materii prime.

- Publicitate -

8 din 10 români riscă să își piardă dinții de la vârsta de 40 ani

Parodontoza a devenit cea mai întâlnită afecțiune în România, astfel că 8 din 10 persoane care ajung în cabinetul...

Retailerul polonez HalfPrice pregătește un magazin în AFI Brașov

Retailerul polonez HalfPrice pregătește deschiderea unui magazin de două etaje în AFI Brașov. Este a treia unitate din centrele...