Situația actuală a companiilor germane din România s-a îmbunătățit ușor și este apreciată de majoritatea respondenților unui sondaj AHK ca fiind „bună” (43%).
Peste 40% din participanții la chestionar apreciază situația propriei companii ca fiind satisfăcătoare, iar restul de 16% o consideră dificilă.
În ce privește evoluția activității, 42% dintre companiile chestionate sunt de părere că activitatea lor va evolua mai bine în următoarele 12 luni (2020: 26%).
Mai mult, doar 16% mai sunt de părere că evoluția activități lor în România va fi mai slabă (2020: 25,5%).
Referitor la situația conjuncturii în următoarele 12 luni, numai 25% dintre cei chestionați se mai așteaptă la o evoluție negativă (2020: 40%), iar peste un sfert cred într-o revenire conjuncturală pe termen mediu.
47% nu se așteaptă la vreo schimbare (2020: 31%), iar jumătate dintre respondenți se așteaptă la o revenire a afacerii la stadiul dinaintea pandemiei încă în 2021.
În același timp 24% văd un revenire abia anul viitor.
Companii germane din România vor continua angajările
Peste 32% spun că vor să continue angajările (2020: 17%), iar pentru jumătate dintre respondenți numărul de angajați se va menține la același nivel.
În ce privește intențiile de investiții în următoarele 12 luni, 44% dintre companii spun că acestea nu se vor schimba (toamna anului 2020: 40%).
Totuși 30% văd cheltuieli de investiții mai mari (2020: 11,7%), iar 25% vor reduce cheltuielile de investiții (2020: 33%).
În ce privește factorii de risc economic din punctul de vedere al companiilor, anul acesta a „revenit” pe ordinea de zi lipsa de personal calificat, dar și prețurile la energie și materii prime.