Indiferent de obiectivul oricărui website – de creștere a traficului organic, a conversiilor sau a vizibilității brandului, SEO reprezintă o componentă esențială în orice strategie de marketing online, inclusiv în 2021. Iată tendințele anului următor în ceea ce privește SEO.
1. Căutarea vocală, în trend
În 2021, webmasterii preconizează creșterea popularității căutării vocale, ca urmare a dezvoltării continue a sistemelor de comandă vocală, gen Google Home, Amazon Echo și Apple HomePod.
În prezent, sistemele dezvoltate de Google și Microsoft prezintă rate de eroare de doar 5%. Mai mult, în SUA, se estimează că vânzarea cu amănuntul ca urmare a căutării vocale va atinge 40 miliarde de dolari până în 2022, în condițiile în care 1 din 6 americani deține un difuzor inteligent. Pentru a optimiza căutarea vocală, specialiștii recomandă folosirea cuvintelor-cheie long-tail, expresii lungi pe care oamenii le folosesc în conversațiile de zi cu zi.
De exemplu, „Care sunt noile tendințe SEO pentru 2021?”, spre deosebire de „tendințe SEO 2021”, în cazul în care această căutare ar fi fost făcută în scris.
2. Conținutul detaliat, preferat în 2021
Într-un „spațiu” cu o concurență acerbă, cum este internetul, clasarea în primele poziții ale motoarelor de căutare devine din ce în ce mai greu de obținut. De aceea, optimizarea website-urilor necesită o continuă dezvoltare și schimbare, inclusiv în ceea ce privește contentul. În 2021, textele scurte, completate de cuvinte-cheie, vor fi depunctate în favoarea textelor lungi, cu informații detaliate.
Un studiu efectuat în SUA, care a analizat 1 milion de rezultate ale căutărilor internauților, a arătat că pagina care ocupă primul loc în motoarele de căutare conține, în medie, 1.890 de cuvinte.
3. Local SEO, cheia succesului
Așa cum a arătat anul pandemic 2020, atragerea utilizatorilor pe baza proximității reprezintă cheia succesului pentru afacerile locale. Conform Google, aproximativ 4 din 5 consumatori efectuează căutări locale în motoarele de căutare.
Mai mult, 50% dintre consumatorii care efectuează căutări locale de pe telefonul mobil și 34% dintre consumatorii care folosesc tableta/computerul pentru interogări online vizitează un magazin în decurs de o zi de la efectuarea unei căutări locale. Ceea ce înseamnă că nici optimizarea pentru mobile nu trebuie ignorată.
Statisticile arată că, până în 2025, aproximativ 70% dintre utilizatori vor folosi dispozitive mobile pentru a accesa internetul.
Pentru o mai bună poziționare în rezultatele căutărilor locale, este important că detaliile oricărui business să fie adăugate din mai multe directoare de căutare și să includă toate locațiile afacerii.
Utilă este și creșterea încrederii brandului. 85% dintre consumatori au încredere în recenziile online în același mod în care țin cont de recomandările făcute de cunoscuți.
4. SERP, în continuă schimbare
Modul în care funcționează SERP în prezent s-a schimbat și a avansat semnificativ. De exemplu, „People Also Ask” (Alte persoane au întrebat/încercat) (o funcție introdusă în 2018) devine din ce în ce mai importantă și face SEO mai dificil că niciodată, permitandu-i utilizatorului să primească răspunsuri chiar în pagina cu rezultatele căutării.
În cadrul unui audit SEO al site-ului, webmasterii folosesc diferite tool-uri, gen ClickFlow, prin care pot fi testate, identificate și remediate eventuale probleme care afectează eficiența paginilor afișate de motorul de căutare.