All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

marți | 19 ianuarie | 2021
-4.7 C
București

Sectorul hotelier din România se luptă pentru a supraviețui

Hotelurile din România au avut un grad de ocupare de doar 24% și un tarif mediu de 293 lei în luna octombrie 2020

2020 a reprezentat un an plin de provocări pentru toată lumea, în special pentru sectorul hotelier. Rezultatele pozitive obținute în 2019 pregăteau hotelierii pentru un an favorabil industriei în 2020.

Dar, în urma pandemiei, piața hotelieră din România a înregistrat o scădere medie a profitului cu 73% în anul fiscal incheiat in octombire 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

În ceea ce privește indicatorii de performanţă ai hotelurilor, datele fiscale din octombrie 2020 dezvăluite de STR arată că România a obținut un grad de ocupare mediu de 24% și un tarif mediu de 293 lei.

Aceasta se traduce printr-o scădere de 72% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Hotelierii români anticipează un grad mediu de ocupare anuală de 31% pentru 2021

Majoritatea respondenților consideră că proprietățile lor vor atinge un grad de ocupare maxim de aproximativ 40%, în timp ce doar 7% iau în calcul un grad de ocupare de circa 70%.

În ceea ce privește tariful mediu, hotelierii se așteaptă la un nivel de 197 lei în 2021.

Aceasta reprezintă o valoare mult mai mică comparativ cu octombrie 2020 şi poate indica faptul că hotelierii se vor concentra pe maximizarea gradului de ocupare în perioada de recuperare, așa cum a fost evidențiat în studiul anterior.

În plus, întrucât perioada de recuperare va fi dominată de călătorii interne, hotelierii ar putea să realizeze strategii pentru un tarif mediu mai scăzut, pentru a face apel la clienţii locali.

În plus, 89%, respectiv 87% dintre hotelieri se așteaptă ca veniturile generate de restaurante și săli de conferințe / evenimente să fie extrem de importante în performanța hotelurilor previzionată pentru 2021.

Pe locul trei se situează veniturile obţinute din serviciile de Spa și Wellness, 56% din respondenți menţionând că acestea sunt importante pentru a susține un nivel sustenabil al veniturilor pentru proprietățile lor.

În timp ce hotelierii încearcă să scadă costurile operaţionale, studiul subliniază faptul că, din octombrie 2020, o medie de 35% dintre angajați au fost concediați. Comparând acest rezultat cu studiul anterior din aprilie-mai 2020, această cifră a crescut cu 6%.

Sprijinul guvernamental este aşadar urgent necesar pentru a proteja forța de muncă în sectorul hotelier si pentru a reduce la minimum disponibilizările viitoare care au impact asupra condiţiilor de trai ale oamenilor.

Cel mai important, 65% dintre respondenți au declarat că, fără sprijin guvernamental, hotelurile lor nu vor putea supraviețui după martie 2021.

Doar 7% dintre respondenți au menționat că afacerea lor poate supraviețui mai mult de un an în aceste condiţii. Prin urmare, supraviețuirea și redresarea sectorului hotelier românesc vor rămâne dependente de sprijinul guvernamental oferit în 2021.

Revenirea și perspectiva viitoare

Potrivit Oxford Economics, se așteaptă ca numărul de nopți petrecute în unitățile de cazare în România să atingă până în 2023 nivelul de dinaintea crizei.

Privind în perspectivă, hotelierii își mențin optimismul, majoritatea respondenților intenționând să rămână deschiși în 2021, atâta timp cât nu vor fi introduse alte perioade de carantină.

Pe de altă parte, 20% dintre respondenți iau în considerare închiderea hotelurilor în timpul extra-sezonului pentru a salva din costuri pe fondul lipsei cererii. 3% dintre respondenții hotelieri planifică o schimbare de strategie pentru transformarea conceptului de business adaptat pentru sejururi pe termen lung (de peste 6 luni) în 2021.

Deși hotelierii încearcă din răsputeri să supraviețuiască acestei perioade dificile, trebuie subliniat faptul că sprijinul guvernamental continuu este esenţial pentru redresarea sectorului hotelier românesc.

Conform studiului, 40% dintre hotelieri consideră că se poate asigura o revenire mai rapidă odată cu relaxarea restricțiilor de călătorie și evenimente desfăşurate la interior și cu condiţia oferirii unui sprijin guvernamental financiar și salarial.

În plus, 10% dintre respondenți observă beneficiul implementării unor ajutoare guvernamentale de călătorii pentru o creștere a cererii interne.

Studiul a fost realizat de Cushman & Wakefield în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) pentru a înțelege impactul COVID-19 asupra industriei hoteliere românești și viziunea lor cu privire la evoluţia acestui sector.

- PUBLICITATE -