Scădere dramatică a căutărilor pentru vacanțe în străinătate, în 2020

Conform căutărilor pe Google, interesul românilor pentru vacanțe, atât în afară, cât și pe teritoriul țării, a scăzut considerabil față de 2019, arată o analiză Bookingham.

Destinații preferate de români precum Grecia sau Turcia au avut de două ori mai puține căutări în 2020 față de anul anterior.

Grecia a rămas cea mai căutată, chiar dacă numărul căutărilor generale legate de această țară a fost de două ori mai mic (-48%) în 2020.

Dacă în 2019, Grecia avea 1,881,810 de căutări, COVID-19 a făcut ca numărul lor să ajungă la 984,040.

Spre deosebire de iunie 2019, când interesul pentru vacanțe aici a culminat cu 289,200 de căutări online, iunie 2020 a înregistrat 188,770, sărind brusc de la doar 75,000 în luna mai.

Turcia, în topul căutărilor în ianuarie

Turcia a înregistrat cel mai ridicat număr de căutări în luna ianuarie a ambilor ani (158,570 în ianuarie 2019 și 138,780 în ianuarie 2020).

Cu toate acestea, cifrele anuale arată că interesul celor care s-au orientat spre Turcia a scăzut cu 53% — de la 1,086,210 de căutări în 2019 la numai 514,230 un an mai târziu. 

Căutările peentru vacanțe în Cipru au scăzut cel mai dramatic, cu o diferență de -65% în 2020 (128,030) comparativ cu 2019 (45,350).

În același timp, Bulgaria arămas aproape la fel de fermecătoare în 2020 ca și acum doi ani. Căutările referitoare la ofertele de concediu ale vecinilor din sud au înregistrat cea mai mică scădere anuală dintre țările analizate: -30% (de la 1198,460 în 2019 la 835,870 în 2020).

Peste 23,305,000 de căutări pe vacanțe în România

În ciuda unei scăderi de 19%, numărul celor încă interesați să-și facă concediul în țară nu e deloc neglijabil — de la 28,745,480 de căutări în 2019 am ajuns la 23,305,810 în 2020.

Ianuarie a anului trecut a început în forță când vine vorba de căutat oferte de vacanță în România — aproape 2,500,000 de căutări, chiar mai multe decât cele 2,343,220 din ianuarie 2019.

Lună de lună, pandemia a evoluat pe fondul carantinei naționale și a restricțiilor tot mai dure.

Acest lucru s-a reflectat în căutările din ce în ce mai scăzute care au atins pragul de jos în aprilie cu numai 284,170.

- publicitate -

trebuie să citești