Scădere cu 40% a vânzărilor de autoturisme noi în ianuarie și februarie

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu aproape 40% în primele două luni ale anului, comparativ cu 2020, conform datelor APIA.

Scăderea vânzărilor de mașini noi a fost de 46,6% în luna ianuarie, urmată de o scădere de 18,8% în luna februarie.

Dacia a vândut cele mai multe mașini, 2.443 de unităţi, urmată de Ford (1.832 unităţi), Toyota (1.418), Hyundai (1.298), Volkswagen (1.110), Skoda (1.102), Mercedes Benz (938), Renault (921), BMW (629) şi Suzuki (552).

Ponderea autoturismelor noi pe benzină a înregistrat o scădere de -5,5% faţă de perioada similară din 2020, ajungând la 60,8% din totalul vânzărilor.

Autoturismele cu motoare diesel, în scădere uşoară de 1,9% de la an la an, au o cotă de 26,1% din totalul vânzărilor.

Autoturismele electrice şi hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 13,1%, în perioada analizată, de 2,3 ori mai mare faţă cea pe care o aveau la finalul intervalului similar din anul precedent (5,7%).

Astfel, vânzările de autoturisme „verzi” au crescut cu 39,7% în primele două luni.

Persoanele juridice acoperă 65% din totalul achiziţiilor de autoturisme, restul de 35% fiind achiziționate de persoane fizice.

- Publicitate -

InstaSun, invenția 100% românească evaluată la 4 milioane de euro

Lansat pe piața locală în 2023, InstaSun este un dispozitiv care aplică automat și uniform ulei de protecție solară...

Comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori anul acesta

În prima jumătate a acestui an, comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori față...