Scădere cu 40% a vânzărilor de autoturisme noi în ianuarie și februarie

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu aproape 40% în primele două luni ale anului, comparativ cu 2020, conform datelor APIA.

Scăderea vânzărilor de mașini noi a fost de 46,6% în luna ianuarie, urmată de o scădere de 18,8% în luna februarie.

Dacia a vândut cele mai multe mașini, 2.443 de unităţi, urmată de Ford (1.832 unităţi), Toyota (1.418), Hyundai (1.298), Volkswagen (1.110), Skoda (1.102), Mercedes Benz (938), Renault (921), BMW (629) şi Suzuki (552).

Ponderea autoturismelor noi pe benzină a înregistrat o scădere de -5,5% faţă de perioada similară din 2020, ajungând la 60,8% din totalul vânzărilor.

Autoturismele cu motoare diesel, în scădere uşoară de 1,9% de la an la an, au o cotă de 26,1% din totalul vânzărilor.

Autoturismele electrice şi hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 13,1%, în perioada analizată, de 2,3 ori mai mare faţă cea pe care o aveau la finalul intervalului similar din anul precedent (5,7%).

Astfel, vânzările de autoturisme „verzi” au crescut cu 39,7% în primele două luni.

Persoanele juridice acoperă 65% din totalul achiziţiilor de autoturisme, restul de 35% fiind achiziționate de persoane fizice.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...

Românii au comandat anul trecut 365 de burgeri pe oră prin platforma Tazz

În 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 ori pe...