Absolvenții primei ediții a Campionatului de Management Lidl (1 octombrie 2014 – 30 septembrie 2015) și-au ocupat pozițiile în cadrul companiei și au predat ștafeta participanților celei de-a doua ediții, ce a debutat pe 1 octombrie 2015. La sfârșitul programului, în funcție de rezultatele obținute în urma etapei finale de evaluare, tinerii selectați pot primi oferte de angajare permanentă în cadrul Lidl.
Campionatul de Management Lidl este un program de dezvoltare profesională care le oferă proaspăt absolvenților șansa de a intra în contact cu mediul de lucru din cadrul companiei, de a fi implicați în proiecte reale și de a învăța de la profesioniștii în domeniu. Pe parcursul programului de școlarizare cu durata de un an, tinerii selectați primesc pregătirea profesională necesară și activează, pe rând, în toate departamentele companiei. Astfel, aceștia au șansa de a se implica în activitățile specifice din cadrul magazinelor, sediilor regionale sau sediului central, participând totodată și la activități de dezvoltare personală.
În cadrul primei ediții a Campionatului de Management, desfășurată între 1 octombrie 2014 și 30 septembrie 2015, au fost selectați doisprezece tineri, patru din Republica Moldova și opt din România. Pentru a avea o imagine de ansamblu asupra organizației, participanții au putut accesa fiecare departament al companiei. La finalul programului, în urma unei evaluări, absolvenții au primit oferte de angajare în cadrul Lidl România, pentru poziții de Junior Consultant în diverse departamente: Resurse Umane, Vânzări și Achiziții Interne.
„Unul dintre aspectele pe care le-am apreciat și care m-a atras la Campionatul de Management este structura programului. Având posibilitatea de a trece prin toate departamentele companiei, am reușit să înțeleg cu adevărat compania Lidl și mecanismele de funcționare. Cel mai util lucru pentru mine l-a constituit faptul că am fost în contact cu profesioniști din domeniul retailului care mi-au oferit răspunsuri și mi-au acordat încrederea lor, ghidându-mi primii pași în carieră”, a declarat Elena Revenco, absolvent al primei ediții a Campionatului de Management.
Succesul înregistrat de ediția de debut a programului se datorează încrederii acordate tinerilor profesioniști și absolvenți. Prin entuziasmul și ideile noi propuse în cadrul programului, au demonstrat aportul de calitate și valoare pe care îl pot avea în cadrul companiei Lidl, dar și în cadrul industriei comerțului modern.
Startul celei de-a doua ediții a Campionatului de Management s-a dat pe 1 octombrie 2015. În cadrul acesteia au fost selectați nouă tineri, atât din România, cât și din Republica Moldova. Aceștia au fost repartizați în diverse orașe din România (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Craiova, Târgu Mureș), Lidl oferindu-le cazare participanților.
„În primul rând, mă bucur că am putut demonstra că merit șansa de a învăța despre modul de funcționare al industriei de retail și sper ca, la sfârșitul programului de Management Trainee, să devin parte din echipa Lidl. Campionatul de Management îmi oferă șansa de a descoperi care este cel mai potrivit departament pentru profilul meu profesional. Totodată am parte de încredere și sprijin din partea colegilor, ceea ce a făcut ca primele săptămâni să treacă foarte repede”, a declarat Eliza Crețu, trainee în cadrul celei de-a doua ediții a Campionatului de Management.
„Preocuparea pentru tineri, și dorința de a le oferi acestora posibilitatea de a se dezvolta atât profesional, cât și personal într-un mediu prietenos, din care să beneficieze de foarte multe oportunități, au fost fundamentele Campionatului de Management. Din procesul de educare a viitoarei generații de Lideri ai Retailului nu poate lipsi experiența de a fi în contact cu ritmul dinamic al comerțului modern și de a înțelege relația dintre departamentele companiei și modul în care acestea conlucrează către succes”, a declarat Dl. Maksymilian Braniecki, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
Prin Campionatul de Management, Lidl își propune să dezvolte viitoarea generație de lideri ai retailului. Astfel, programul reprezintă o cale de a susține dezvoltarea tinerilor din România, oferindu-le posibilitatea ca, timp de un an, să fie membri activi ai companiei și să aprofundeze mecanismele prin care se dezvoltă comerțul modern.