Roweb vine în ajutorul autoritățile publice cu o suită de soluții digitale

Digitalizarea în România este o necesitate, așa cum a demonstrat ultimul raport emis de Comisia Europeană.

Conform acestuia, indicele DESI, cel care măsoară gradul de digitalizare al țării, ne plasează, în continuare, pe ultimele locuri din Europa. Cu toate că pandemia a accelarat digitalizarea în România și a provocat o schimbare în mindset, conform președintelui agenției guvernamentale Agenda Digitală pentru România 2020, la finalul anului 2020 ne aflam, în continuare, pe ultimele locuri în ceea ce privește digitalizarea instituțiilor publice. 

De ce este importantă digitalizarea? 

Conform Ernst & Young digitalizarea sectorului public, făcută prin parteneriat cu sectorul privat, poate ajuta instituțiile statului să: 

  • înțeleagă și satisfacă mai bine nevoile cetățenilor;
  • ofere servicii mult mai eficient; 
  • găsească noi soluții pentru provocările create de politicile publice;  
  • comercializeze anumite servicii publice și să dezvolte noi surse de venit. 

De altfel, unul din punctele nevralgice pe care instituțiile statului ar putea să le îmbunătățească este experiența cetățeanului, prin facilitarea accesului la servicii publice. 

Cetățeanul din zilele noastre are așteptări foarte mari de la serviciile publice, fiind obișnuit cu mediul privat, care dezvoltă încontinuu noi metode pentru a oferi servicii și produse cât mai personalizate. De aceea, instituțiile publice trebuie să găsească modalități prin care întărească relațiile instituționale dintre stat și cetățean. Scopul final este să îmbunătățească, per total, calitatea serviciilor, promovarea transparentă și eficientă a interacțiunilor dintre stat și cetățean și creșterea nivelul de încredere în instituțiile publice și reprezentanții lor. 

Rețelele sociale și platformele accesate în principal prin dispozitivele mobile (smartphone, tabletă) au înlocuit metodele tradiționale prin care se interacționează cu instituțiile statului, mai ales în perioada pandemiei. Serviciile oferite prin intermediul telefoanelor mobile, cum ar fi aplicațiile de smartphone sau SMS-urile, ajută cetățenii să acceseze serviciile de interes printr-o metodă mult mai rapidă, convenabilă și facilă. 

Prin utilizarea unei aplicații de telefon mobil, instituțiile statului pot să folosească datele pe care le primesc pentru a avea un impact rapid și vizibil în viața cetățenilor. Spre exemplu, cetățenii pot să anunțe autoritățile, prin intermediul unei aplicații de telefon mobil, că în urma ploii torențiale mai mulți copaci au fost doborâți pe o alee. Primăria primește instant notificarea și poate să alerteze autoritățile competente, astfel încât problema să fie rezolvată cât mai rapid. În urma acestui proces, cetățeanul s-a implicat activ în rezolvarea unei probleme, iar primăria a reușit să rezolve această problemă într-un timp mult mai rapid. 

Cum poate Roweb să ajute

Roweb este o companie românească cu o experiență de peste 17 ani în livrarea de soluții software la cel mai înalt nivel. 

Pentru a mări gradul de digitalizare în rândul instituțiilor publice din România, Roweb a creat aplicația SmartCity, cu scopul de a crea o punte de legătură între cetățeni și primării, prin care să se mărească gradul de încredere și comunicare, astfel încât să fie îmbunătățită calitatea vieții. 

Soluția digitală completă va simplifica administrarea sesizărilor și comunicărilor din interiorul localității. Soluția include trei module care comunică între ele: aplicație de smartphone, portal de comunicare și platformă backoffice. 

Prin investiția în această soluție, primăriile vor putea să elimine birocrația, să crească eficiența angajaților și să sporească încrederea cetățenilor în serviciile primăriei.

Cum funcționează aplicația de smartphone

Prin intermediul acestei aplicații de smartphone intuitivă, vor putea fi la curent cu ultimele noutăți administrative, dar și să fie notificați cu privire la hotărârile sau deciziile pe care le ia primăria. 

Dintre funcționalități, amintim:

  • încărcarea directă a sesizările/solicitările cu privire la localitate – sesizarea poate conține atât descriere text, cât și fotografie, făcută de cetățean;
  • urmărirea statusului/modificărilor sesizărilor în timp real; 
  • accesarea opțiunii de plată ghișeul.ro. 

Dezvoltarea și integrarea portalului de comunicare

Prin dezvoltarea portalului de comunicare (website), primăria va putea asigura o transparență a deciziilor și a modalității de rezolvare a problemelor care apar în localitate. De asemenea, aplicația de smartphone poate fi integrată cu website-ul deja existent al primăriei.

Dintre funcționalități, amintim:

  • notificarea cu privire la modificările sesizărilor;
  • notificarea cu privire la noutățile și hotărârile din localitate;
  • ultimele noutăți cu privire la decizii, evenimente și alte activități. 

Sistemul de administrare (platformă backoffice) 

Sistemul de administrare este disponibil doar angajaților din primărie. Prin intermediul acestui sistem, autoritățile locale vor putea gestiona întreaga activitate a aplicației SmartCity. 

Dintre funcționalități, amintim: 

  • trimiterea directă a sesizărilor către departamentele din primărie sau alte instituții publice – spre exemplu, dacă sunt mai mulți copaci căzuți pe o stradă, se pot trimite notificări la poliție, pompieri și alte organe abilitate să rezolve această problemă. De asemenea, pot trimite o notificare pe telefonul mobil al cetățeanului și să-l informeze de această problemă, și să-l anunțe că: s-a schimbat traseul autobuzului, circulația este interzisă pe o perioadă de timp și altele. 
  • administrarea rapidă a sesizărilor;
  • blocarea cetățenilor la platformă dacă trimit sesizări false;
  • adăugarea de noi solicitări/sesizări;
  • publicarea și distribuirea de informații/noutăți (evenimente, acțiuni comunitare și altele). 

Soluția software SmartCity este disponibilă atât pentru telefoane mobile care au sistem de operare iOS (iPhone sau alte dispozitive Apple), dar și Android (Samsung, Huawei, LG, sau alte dispozitive care permit rularea sistemului de operare). 

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...

Românii au comandat anul trecut 365 de burgeri pe oră prin platforma Tazz

În 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 ori pe...