6 din 10 români intenționează să facă achiziții de Black Friday 2023, iar 8 din 10 au un buget dedicat pentru asta. Este o creștere impresionantă față de procentul de doar 20% care aveau un buget dedicat în 2022.
De altfel, procentul românilor care intenționează să profite de reduceri de Black Friday în acest an a scăzut cu 5 procente față de 2022, ajungând de la 62% la 57%, arată un studiu MKOR.
Cei mai hotărâți dintre cumpărători înainte de Black Friday sunt persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinții cu copii mici și cei fără copii.
Majoritatea își fac lista de cumpărături cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Cei din generația Z și persoanele care nu au copii sunt mai spontani și 2 din 10 preferă să decidă pe moment ce cumpără.
Românii au devenit mai riguroși în planificarea bugetului pentru cumpărături de Black Friday, iar 8 din 10 spun că s-au gândit cât vor să cheltuie cu această ocazie, comparativ cu doar 20% în 2022.
În schimb, 1 din 5 cumpărători se bazează pe opțiunea de a plăti în rate sau alte facilități financiare, iar 15% iau în calcul campaniile de reduceri deja anunțate.
Electronicele și electrocasnicele continuă să se afle în topul preferințelor, deși interesul a scăzut cu 7% față de 2022. Cu un interes similar s-au diminuat și preferințele pentru produsele IT&C, de la 34% în 2022 la 27% anul acesta.
În schimb, articolele fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii etc.) înregistrează un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor, fiind căutate în special de generația Z (64%) și femei (58%).