Un procent de 38% dintre români vor cheltui cu ocazia Black Friday între 250-500 de lei, 22% vor avea un buget de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă, arată o analiză GLAMI.
La nivel regional, 40% dintre unguri nu vor depăși pragul de 100 euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe poziția următoare se află bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărături cu această ocazie).
Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere articole de modă cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta 67% dintre consumatori mai doresc să-și îmbogățească garderoba cu articole la preț redus.
În plus, s-a modificat și ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă își vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%.
Pe de altă parte, cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare. 48% dintre români spun că nu își vor planifica achizițiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.
Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. Mai mult, 54% dintre respondenți au spus că nu s-ar simți confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.