Românii și cultura: Doar un sfert au mers la cel puțin un spectacol de teatru în 2023

Pe de altă parte, 34% dintre români au mers la cinematograf cel puțin o dată pe parcursul anului trecut

La nivelul consumului cultural public, frecvența vizitării obiectivelor cu relevanță culturală a crescut accelerat: 67% dintre respondenți au vizitat monumente istorice și situri arheologice cel puțin o dată pe an în 2023, față de 59% în 2022, arată Barometrul de Consum Cultural 2023.

Un procent de 45% au vizitat un muzeu, o expoziție sau o galerie de artă cel puțin o dată pe an în 2023, față de 30% în 2022, iar 34% dintre respondenți au mers la cinematograf cel puțin o dată în 2023, procentul fiind apropiat de cifrele premergătoare pandemiei.

Procentul respondenților care în 2023 au mers cel puțin o dată pe an la bibliotecă pentru a împrumuta cărți (20%) este similar procentului respondenților care au participat cel puțin o dată pe an la un târg de carte (16%).

Concomitent însă, participarea la evenimentele specifice artelor spectacolului, în afara festivalurilor, rămâne scăzută: doar 25% dintre respondenți au mers la cel puțin un spectacol de teatru, iar 24% la cel puțin un spectacol de muzici culte în 2023.

10% dintre români pot fi considerați consumatori fideli de filme la cinematograf

În ceea ce privește consumul de cinema în spațiul public, 34% dintre respondenți au mers la cinematograf cel puțin o dată în 2023, procentul fiind apropiat de cifrele premergătoare pandemiei, iar 15% au vizionat un film la cinematograf măcar o dată în ultimele 6 luni.

Aproximativ 14% dintre respondenți au vizionat un film la un festival cel puțin o dată în ultimele 12 luni. În spațiul privat, acasă, 53% dintre respondenți accesează platforme de streaming pentru a viziona filme, deși sub jumătate din gospodăriile de la nivel național sunt abonate la platforme de streaming.

CITEȘTE ȘI: Proiectul Grivița 53 a câștigat un premiu internațional

Este de remarcat faptul că, deși unul dintre factorii importanți în luarea deciziei de abonare este prețul abonamentului (34%), nu acesta este însă și cel neapărat decisiv, ci, în primul rând interfața de utilizare și/sau ușurința de navigare.

- Publicitate -

articole noi

FOTO | Satu Mare are un nou simbol: Podul Transilvania, inaugurat oficial

Municipiul Satu Mare marchează o premieră majoră în infrastructura locală prin inaugurarea Podului Transilvania, cea mai amplă lucrare de...

Gustul rugăciunii în farfurie: Dacia Romanian Dining lansează meniuri inspirate din bucătăria mănăstirească

Restaurantul Dacia Romanian Dining, fondat de antreprenoarea Ana Maria Mircea, lansează o nouă direcție gastronomică: meniuri speciale dedicate evenimentelor...

PartnerVet devine cea mai mare reţea de medicină veterinară din România

PartnerVet anunță preluarea grupului The Vets, format dintr-un spital veterinar şi patru clinici veterinare și, cu această nouă achiziție,...