Românii preferă să cumpere electronice din magazinele fizice

45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă comenzile online, arată o analiză Reveal Marketing.

Diferența se poate explica prin faptul că oamenii își doresc să vadă produsul în realitate și să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziție.

Se observă și o diferență între mediul urban și rural în ceea ce privește preferință pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban. 

Dintre toate produsele, telefonul este achiziționat din magazinele fizice în cea mai mare proporție de români (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceștia).

Deși cumpără din magazin, românii se informează online

Peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează despre produsele electronice de pe site-ul magazinelor de specialitate.

48% dintre oameni spun că își culeg informații din reclamele sau anunțurile văzute în mediul online, în special tinerii cu vârsta între 25-34 de ani (59%).

În schimb, 55 de ani (57%) afirmă că se informează direct din magazin.

Din totalul eșantionului, 36% dintre români sunt de aceeași părere.

Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuți în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%).

- Publicitate -

Craiova intră pe harta marilor rețele hoteliere internaționale. Creștere cu 40% a numărului de camere

Numărul de camere de hotel din Craiova va crește cu 30-40% în următorii cinci ani, odată cu dezvoltarea accelerată...

În anul listării la bursă, vânzările Douglas în Europa au ajuns la 4.45 miliarde de euro

În perioada 1 octombrie 2023 - 30 septembrie 2024, vânzările Douglas au crescut cu 8,7% până la 4,45 miliarde...