Românii petrec mai puțin pe rețelele de socializare în 2023. Ce preferă?

Twitter este preferat de cei care caută știri, Facebook pentru socializare, iar TikTok pentru divertisment

Cele mai importante surse de informare accesate de români sunt televiziunea (70%), social media (68%) și media online (56%), potrivit eToro care citează un studiu Reveal Marketing Research.

Alte alternative pentru informare, mai puțin accesate, sunt radioul (38%), podcastul (24%) sau presa scrisă – ziare/reviste (23%).

Pentru publicul din România, după un vârf atins în pandemie, timpul mediu petrecut pe social media a scăzut la 2 ore și 26 de minute pe zi în T1 2023, relevă un studiu realizat de GWI.

În medie, utilizatorii europeni stau cu 2 minute mai puțin pe diferite platforme față de maximul atins în pandemie. Utilizatorii din SUA petrec cu 5 minute mai mult.

În ceea ce privește cele mai utilizate platforme în afara Chinei, WhatsApp, Instagram și Facebook sunt aplicațiile cele mai folosite (62% din total). Urmează TikTok (9%), Twitter cu 5%, Facebook Messenger și Telegram (3%).

Mai mult, 78% dintre utilizatorii Facebook folosesc și Instagram, iar 73% folosesc WhatsApp. Între 50 și 60% dintre utilizatorii tuturor celorlalte aplicații de social media sunt și utilizatori de Tiktok.

Dintre utilizatorii rețelei profesionale LinkedIn, 87% sunt și pe Facebook, în timp ce 65% sunt utilizatori de Twitter și 52% sunt și pe Tiktok.

În timp ce 69% dintre utilizatorii Facebook accesează aplicația pentru a ține legătura cu prietenii și familia, 53% o folosesc pentru știri. Totuși, Twitter este preferatul celor care caută știri, cu 59% dintre utilizatori.

Instagram este despre partajarea de fotografii sau videoclipuri, dar pentru 58% dintre utilizatori este și pentru a urmări diverse brand-uri și produse, în comparație cu doar 36% dintre utilizatorii Twitter.

Tiktok este mai mult pentru distracție – 62% dintre utilizatori îl accesează pentru conținut de divertisment, în timp ce doar 26% pentru a urmări brand-uri sau produse.

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

CITEȘTE ȘI: Facebook a lansat apelurile video de grup în Messenger Rooms

- Publicitate -

O bună parte din români folosesc aplicații de AI cel puțin săptămânal

Un procent de 40% dintre românii din mediul urban folosesc aplicații de AI cel puțin săptămânal, iar 28% la...

Dimitrie Pompeiu, zona de birouri cea mai căutată în primul trimestru din 2024

După primele 3 luni ale anului curent sectorul de birouri din București înregistrează o creștere în cea ce privește...