Aproape 57% dintre respondenții unui studiu EY au indicat că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou.
Campaniile de Black Friday, altădată de un succes răsunător, par că încep să își reducă din importanță, mai arată studiul EY.
Astfel se explică și de ce 43% dintre respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau mult mai puțin decât anul trecut pentru achiziții de Black Friday.
Interesant este că peste 80% dintre respondenți urmăresc campaniile de reduceri în online.
Majoritatea declară că își cumpără echipamentele electrice/electronice, produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, ba chiar și articolele sportive din magazine virtuale.
Astfel, online-ul este mediul ales pentru realizarea achizițiilor de îmbrăcăminte (44%) sau de produse și echipamente sportive (42%).
Cei mai mulți bani merg spre mâncare
Studiul mai relevă că, lunar, cele mai mari sume de bani alocate (între 500 și 1.000 lei) sunt pentru achiziția produselor alimentare.
Dar, într-o proporție importantă, românii au început să facă economii și să își direcționeze banii și către zona investițiilor sau pentru educație și formare.
La o distanță relativ mare, se află sumele destinate achiziției de produse de curățenie și cele de igienă și îngrijire personală, dar și pentru îmbrăcăminte și încălțăminte.
Conform studiului, sportul, divertismentul și relaxarea nu se află în topul priorităților și nu există alocări semnificative în această direcție.
Atunci când iau decizia de cumpărare, românii sunt foarte atenți la reputația companiei de la care cumpără și la recenziile realizate de alți utilizatori (peste 60% dintre respondenți).