În prima lună a acestui an românii au achiziționat 584 de autoturisme hibrid, în creştere cu 30,1%, faţă de luna ianuarie a anului trecut.
Vânzările de autoturisme plug-in hybrid s-au majorat cu 66,1%, la 98 de unităţi, în timp ce modelele full electrice au înregistrat o creştere de 0,6%, până la 165 de exemplare.
Cele mai multe autoturisme hibrid vândute în ianuarie au fost comercializate de Toyota, 501 unităţi, Hyundai (49), Ford (11), Lexus (9), Honda (5), Renault şi Subaru (câte patru exemplare) şi Kia (1).
Cele mai multe autovehicule 100% electrice au fost vândute de Volkwagen, 58 unităţi, urmată de BMW, 17 exemplare, Peugeot (15), Hyundai (13), Mini (10), Nissan (9), Renault (8), Skoda şi smart (câte 7 unităţi) şi Kia (6).
În ceea ce privește autoturismele plug-in hybrid, cel mai bine s-au vândut mărcile BMW, 21 de unităţi, Mercedes-Benz şi Volvo (câte 18 exemplare), Renault (9), Mitsubishi şi Porsche (câte şase unităţi), Skoda (4), DS şi Mini (câte trei unităţi), respectiv Hyundai (2).
În ianuarie 2020 erau vândute 672 de maşini „verzi”, iar în ultima lună a anului trecut un număr de 1.557 de exemplare.