Românii din generațiile Millennials și Z vor un program de lucru flexibil

Șase din zece (60%) români din generațiile Millennials și Z vor un program de lucru flexibil și să lucreze din diferite locuri, inclusiv de acasă, arată studiul Deloitte Central Europe First Steps into the Labour market.

Această tendință se observă și în celelalte țări din Europa Centrală, 50% dintre respondenți preferând un mod de lucru similar.

În schimb, doar 5% dintre respondenții români și 10% dintre cei din regiune preferă modul tradițional de lucru la birou și un program fix.

În ciuda popularității muncii în regim flexibil, exponenții Millennials și Gen Z din România (44%), ar prefera să lucreze doar o dată sau de două ori pe săptămână de la distanță.

Când vine vorba de opțiunile de angajare preferate, mai mult de jumătate dintre respondenții din țara noastră (59%) și-ar dori să aibă un contract cu normă întreagă cu un singur angajator.

Mai mult de un sfert (29%) ar dori să fie liber profesioniști sau consultanți, lucrând într-un regim flexibil sau pe termen scurt.

Studenții și proaspeții absolvenți de studii superioare ar vrea să lucreze în alte țări

Atât în România, cât și în Europa Centrală, studenții și proaspeții absolvenți de studii universitare manifestă dorința de a lucra în alte țări.

Astfel, 22% dintre persoanele intervievate la nivel local plănuiesc să se mute în străinătate pentru oportunități de carieră.

Acesta poate fi unul dintre motivele pentru care marile companii internaționale sunt cel mai atrăgător tip de angajator, 37% dintre respondenți considerându-le prima opțiune.

Pandemia de COVID-19 nu a influențat dorința a 66% dintre respondenții români de a se muta în străinătate pentru un loc de muncă.

Aceștia vizează țări precum Germania (16%), Marea Britanie (15%) și Statele Unite (7%).

Studiul subliniază, de asemenea, că 61% dintre respondenții români sunt încrezători că își vor găsi locul de muncă dorit în mai puțin de șase luni.

În ceea ce privește diversitatea, o majoritate covârșitoare a respondenților români (93%) ar prefera să lucreze într-o organizație cu o forță de muncă diversă.

În plus, 77% dintre respondenți nu au nicio preferință legată de genul persoanei care le va fi superior ierarhic.

CITEŞTE ŞI: Ce îi preocupă pe românii din generațiile Millennials și Z

- publicitate -