Conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, pâinea rămâne cel mai consumat produs de panificație în rândul românilor.
Franzela (42%), alături de pâinea feliată/ambalată (41%) și pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificație incluse în dieta zilnică a românilor.
Acestea sunt și produsele pentru care 84% dintre români au resimțit în cea mai mare măsură creșterea prețurilor, comparativ cu anul anterior.
Pâinea neagră/ integrală/ cu semințe e consumată zilnic de 17% dintre respondenți și în mai mare măsură de persoanele din mediul urban (19%) în comparație cu persoanele din mediul rural (14%).
Pâinea este prezentă mai des pe mesele românilor din mediul rural
De asemenea, se poate observa că persoanele din mediul rural consumă zilnic mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, franzelă (urban: 35%, rural: 51%), pâine albă (urban: 32%, rural: 49%).
Categoria celor mai puțin populare produse de panificație în rândul românilor este dominată de ciabatta și foccacia, care nu sunt consumate niciodată de 40% dintre români.
pe de altă parte, cozonacul este produsul de panificație consumat de cei mai mulți români.
95% dintre români consumă cozonac cel puțin o dată pe an, făcând acest aliment unul dintre cele mai îndrăgite produse de panificație ce se află pe mesele românilor.
Sărbătorile pascale și consumul de cozonac
La fel ca anul trecut, jumătate dintre români declară că vor prepara cozonacul pentru Paște în casă, în mai mare măsură persoanele din mediul rural (56%).
Comparativ cu anul anterior, proporția celor care declară că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul a crescut cu 5 procente, până la 42%. Dintre aceștia, cei mai mulți (44%) declară că vor cumpara cozonaci de la supermarket/ hypermarket.
Comparativ cu anul 2021, procentul persoanelor care preferă să cumpere cozonac de la brutărie a crescut cu 4 procente, de la 33% până la 37%.
80% dintre români preferă rețete și branduri autohtone de cozonac
Românii preferă în continuare rețete tradiționale de cozonac, 8 din 10 români optând pentru branduri și rețete românești, în mai mare masură persoanele peste 55 de ani (90%).
Procentul persoanelor care preferă rețete sau branduri internaționale a scăzut față de anul anterior, de la 28% la 21%.
Persoanele din mediul rural – care, în general, dispun de venituri mai mici și/sau sunt mai orientate către tradiție – prepară în mai mare măsură produse de panificație în casă (38%).
În topul preferințelor pentru produse de panificație preparate în casă, se clasează cozonacul (39%), urmat de pâine (16%)
Principalele motive pentru care românii nu prepară produse de panificație în casă sunt reprezentate de faptul că rețeta durează prea mult (57%) și că este prea complicată (34%).
În 2021, principala barieră era reprezentată de faptul că produsele din comerț erau considerate mai bune (49%). Astfel că, eficiența și confortul revin în topul nevoilor românilor.