Din totalul de 568 de milioane de trimiteri postale (in crestere cu 2% fata de anul 2019), coletele au ajuns sa reprezinte o treime (34% de la 26% in 2019).
Numarul mediu de trimiteri postale pe locuitor a fost de 30, din care 10 au fost colete.
Cresterea traficului de colete a alimentat avansul cu 22% in anul 2020 al veniturilor obtinute din furnizarea serviciilor postale, pana la valoarea de 3,7 miliarde lei.
Cu 33% mai multe colete expediate în 2020
Traficul de colete a crescut cu 33%, pana la 191 de milioane, si a generat venituri de peste 2,9 miliarde de lei (+29%), insemnand un venit mediu de peste 15 lei/colet.
Coletele interne au fost livrate in medie in 1,3 zile de la intrarea in retelele postale, 84% dintre acestea fiind livrate in ziua imediat urmatoare.
Doar 1% dintre ele au fost transmise in 5 zile sau mai mult.
Ponderea coletelor livrate prin sistemele automate (pachetomate) este inca foarte mica, desi a depasit pragul de 1%.
Mare parte dintre utilizatori (94%) prefera sa primeasca coletele interne la adresele precizate (de domiciliu sau serviciu).
Principalii competitori de pe piata livrarilor de colete, in functie de trafic, au fost, in 2020, Fan Courier (31%), Sameday (17%) si Cargus (15%).
Corespondența deține ponderea cea mai mare din totalul trimiterilor
Desi detin o pondere de aproape 60% din totalul traficului postal din Romania, trimiterile de corespondenta si imprimatele au generat doar 18% din veniturile pietei.
Venitul mediu obtinut pentru o astfel de trimitere a fost de doar 2 lei.
96% din trimiterile de corespondenta si imprimate au fost livrate in Romania, au adus un venit unitar mediu de 1,6 lei si au ajuns la destinatar in 2,4 zile.
Intervalul de la expediere la livrare este aproape dublu comparativ cu un colet.
In functie de veniturile din servicii postale obtinute in anul 2020, principalii competitori de pe piata serviciilor postale din Romania sunt Fan Courier, cu o cota de piata de 23%, Posta Romana (17%) si Sameday cu 12% din totalul veniturilor.