Românii au folosit mediul online într-o mai mare măsură în ultimele 12 luni

Românii au folosit mediul online într-o mai mare măsură în ultimele 12 luni comparativ cu anii anteriori, arată un studiu realizat de Spark Foundry.

Oamenii au fost mai prezenți pe platforme (54%) și rețelele sociale (50%) și au făcut mai multe plăți (56%) și cumpărături online (52%).

Izolarea și evenimentele fără precedent i-au determinat, în același timp, să citească mai frecvent știri (45%) și să se uite mai des la filme și seriale (43%).

De ce folosesc românii social media

În contextul pandemiei, utilizatorii de internet din mediul urban au accesat social media pentru a păstra legătura cu cei dragi, în special persoanele cu vârsta peste 55 de ani (71%).

Tot persoanele mature folosesc social media într-o mare măsură pentru a fi la curent cu noutățile din viața membrilor familiei, a prietenilor și a colegilor (65%).

În schimb, tinerii (18-34 de ani) folosesc social media mai ales pentru a-și umple timpul liber (67%), urmărind mai multe tipuri de conținut, branduri și influenceri.

Facebook rămâne cea mai populară platformă social media

Facebook continuă să fie cea mai populară platformă social media, folosită de toate grupele de vârstă, cu o acoperire de 91%, și mai ales de către persoanele de peste 55 de ani (95%).

Tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani sunt mai atrași de platforme precum Instagram, TikTok și Snapchat, în timp ce persoanele de peste 55 de ani preferă să acceseze LinkedIn și Twitter.

Totodată, Clubhouse nu se bucură încă de popularitatea din piețele occidentale, în România fiind preferat de tinerii cu vârste cuprinse între 35 și 44 ani.

Conținutul online preferat de români: imaginile

Imaginile sunt cel mai popular tip de conținut din social media pentru toate segmentele de vârstă, cu o acoperire de 67%.

Tinerii (18-24 ani) preferă videoclipuri (65%), stories pe Instagram (59%), imagini 360 grade (31%) și GIF-uri (26%).

Persoanele cu vârste cuprinse între 25-44 ani sunt mai atrase de postările brandurilor lor preferate (36%) și de live streaming (21%).

În același timp, articolele (63%) și conținutul audio (29%) sunt mai apreciate de persoanele de peste 55 de ani.

Tinerii (18-34 de ani) postează, participă la concursuri și urmăresc influenceri pe Instagram.

În paralel, persoanele mature au un comportament mai pasiv și folosesc platforma pentru a-și urmări prietenii, pentru a reacționa la postări sau pentru a intra pe reclame sponsorizate.

TikTok, în creștere

6 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au văzut recent campanii derulate de influenceri sau branduri pe TikTok. Majoritatea au fost legate de frumusețe și modă (59%), muzică (56%), educație (53%) sau gastronomie (50%).

Platforma rămâne populară în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani (47%) și 25 și 34 ani (37%). 

Platformele care au exclusiv conținut audio nu sunt încă foarte populare printre români.

Cei familiarizați cu acest tip de platforme le accesează pentru a se conecta cu alte persoane și a se informa, într-un mod privat și confortabil (80%).

Live streaming pentru divertisment

Doar 17% dintre utilizatorii de internet din mediul urban urmăresc live streaming pe rețelele de socializare.

Majoritatea acestora le folosesc pentru divertisment (muzică, concerte) dar și în scopuri profesionale: videoconferințe, cursuri de dezvoltare personală și profesională.

Cele mai folosite platforme pentru live streaming sunt Youtube (86%), Facebook (77%) și Instagram (67%).

E-commerce prin social media

Funcția de etichetare folosită de branduri pentru comerțul electronic este apreciată de utilizatorii români de internet.

Aceștia o considerată utilă pentru că reduce timpul de căutare a produsului (72%) și oferă toate detaliile despre preț, fără a fi nevoie de a accesa site-ul web (80%).

Cu toate acestea, doar 35% dintre ei cumpără produsele promovate în acest fel, atunci când le întâmpină etichetate.

Ce preferă românii în materie de gaming

Majoritatea celor care au întreprins activități de gaming în ultimele 12 luni sunt tineri.

Dacă segmentul de vârstă 18-24 ani se joacă online cu prietenii (55%), persoanele între 25 și 34 de ani preferă să descarce jocuri pe smartphone sau să acceseze jocuri pe rețelele de socializare (64%).

Persoanele cu vârste cuprinse între 45-55 de ani caută jocuri video gratuite (50%), iar cele între 35 și 44 de ani sunt mai atente la designul jocului (41%) și la măsura în care poate fi personalizat (31%).

Recomandările din partea cunoscuților, popularitatea jocului și firul narativ sunt principalele motive pentru care persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani încearcă un joc video.

De ce se alătură oamenii comunităților online

Tinerii (18-24 de ani) se alătură comunităților brandurilor din curiozitate (69%), iar cei cu vârsta între 25 și 34 ani (69%) și cele peste 55 de ani (68%) se alătură pentru a găsi persoane cu aceleași interese.

Segmentul de vârstă 25-34 de ani este cel mai activ în comunitățile online ale brandurilor: reacționează la postări, participă la concursuri și evenimente.

În schimb, conexiunile și prieteniile sunt legate în comunități de către persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani.

Consumul media alături de familie

61% dintre respondenții studiului se uită la TV alături de familie, iar 38% dintre ei au spus că în ultimul an au urmărit programe TV sau online alături de familie într-o măsură mai mare.

TV-ul rămâne sursa de informare principală pentru români, 38% declarând că preferă să se uite la știri decât să citească online, în timp ce 25% preferă să își ia informațiile din online.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...