Românii au cumpărat în pandemie, mai mult ca în alți ani, alimente ambalate

Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alți ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceștia au continuat să cumpere și alimente neambalate (82%).

Totodată, românii s-au orientat către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%) și au făcut cumpărăturile pe baza unor liste stabilite anterior (83%).

În plus, au achiziționat cantități mari deodată (74%) pentru a se aproviziona și evita spațiile aglomerate, arată studiul Starcom România.

În mare măsură, respondenții au declarat că s-au orientat către alimente la oferte speciale (90%), acordând o mai mare atenție prețului comparativ cu alți ani.

De unde își cumpără românii alimente

Magazinele fizice (supermarket-urile/hypermarket-urile) rămân principalele mijloace ale românilor din mediul urban de a-și face cumpărăturile săptămânale.

Ocazional, de cel mult 2-3 ori pe lună, aceștia apelează și la cumpărăturile online de alimente.

Principalele criterii pentru selecția alimentelor

Pe lângă preț (69%), românii au luat în considerare și alte criterii precum calitatea produselor (68%), prospețimea (56%), experiența anterioară (39%) și lista de ingrediente (37%).

Persoanele tinere, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, au fost mai atrase de ambalaj și promovare/reclamă, comparativ cu alte segmente de vârstă. Adulții de peste 55 de ani a contat în mai mare măsură prospețimea, experiența personală, ingredientele naturale și mărcile preferate.

Consumul de alimente sănătoase

În perioada pandemiei, sănătatea a devenit o preocupare majoră pentru români. Astfel, au început să fie mai conștienți de ceea ce consumă.

Aproape 90% dintre ei au evitat alimentele cu aditivi și conservanți artificiali, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase.

Gătitul, hobby și motiv de socializare

Gătitul a devenit unul dintre hobby-urile dezvoltate de persoanele din mediul urban în perioada pandemiei.

În plus, noul context a determinat schimbări în obiceiurile de gătit: oamenii au încercat noi rețete (88%) și tipuri de mâncare (86%) și au pregătit deserturi de casă (82%).

Persoanele din mediul urban au fost precaute în perioada pandemiei: au luat mesele în familie (87%), în fața televizorului (67%), sau în fața computerului (57%).

Evoluția preferințelor de consum alimentar

Românii au început să consume mai multe produse sănătoase în timpul pandemiei.

38% dintre ei au consumat mai multe legume proaspete, 37% mai multe fructe proaspete și 29%  mai mult ceai și produse lactate (iaurt, branzeturi) comparativ cu alți ani.

Cafeaua a fost, la rândul ei, mai consumată comparativ cu anii anteriori (28%), în special în rândul persoanelor active cu vârste cuprinse între 18-34 ani (34%).

Pe de altă parte, românii au consumat mai puține alimente congelate și semi-preparate, cât și mai puține băuturi alcoolice.

Persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani și-au schimbat cel mai mult comportamentul alimentar.

Top alimente consumate

Pentru 7 din 10 români din mediul urban, fructele și legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică.

Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) și carnea de pasăre (55%) reprezintă acum elemente de bază în dieta românilor.

Top ingrediente folosite în mâncare

Carnea continuă să fie unul dintre produsele principale folosite la gătit (64%), alături de fructe și legume (58%), urmate de condimente (52%) și uleiuri (52%). Alte produse folosite sunt orezul, produsele lactate și peștele.

Persoanele mai tinere au fost mai atrase să folosească făină și produse din făină, precum și fructe congelate, legume și zahăr, comparativ cu alte segmente de vârstă.

- Publicitate -

Parcul de retail OK Shopping Center Bistrița va fi inagurat în 28 martie

Parcul de retail OK Shopping Center Bistrița, construit de o companie locală, va fi inagurat în 28 martie. Noul...

JYSK deschide două magazine noi la Bistrița și Huși, județul Vaslui

JYSK continuă expansiunea în România și deschide pe 28 martie două magazine noi, la Huși și Bistrița. Compania ajunge...