În 2021, românii au cumpărat, în medie, de 17 milioane euro pe zi, un total anual de 6,2 miliarde euro, conform datelor GPeC. Pentru 2022, compania estimează o creștere a pieței de 5-10%.
În contextul ratei inflației ridicate din ultima perioadă, românii și-au adaptat comportamentele de cumpărare așa încât 38% dintre aceștia aleg să achiziționeze online produsele de care au nevoie.
Pe de altă parte, conform platformei easySales, 22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achizițiile online.
Livrarea la puncte fixe, livrarea în aceeași zi, livrarea la o anumită oră sau livrarea în 24 de ore au câștigat mare popularitate în ultima perioadă.
În plus, 94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, întârziind comenzile cumpărătorilor.
Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea câmpurilor din formularul de checkout.
Aproape jumătate nu își alertează cumpărătorii când datele lor de plată sunt greșite și 75% nu le permit clienților să-și salveze datele de plată pentru achiziții viitoare.
Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permite achiziția fără înregistrare și multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare.