Românii alocă un buget de 1700 lei pentru achiziția de plăci ceramice

Conform unui studiu realizat de către Lasselsberger Ceramics, deținătorul brandului Cesarom, bugetul mediu pentru placarea locuințelor cu plăci ceramice este de cca. 1700 lei, în timp ce suprafața medie placată este de 33m2.

Potrivit companiei, criza din ultimele trei luni nu a avut un impact major asupra mediei alocate acestor proiecte. Același studiu arată că renovarea locuințelor este principalul motiv pentru achiziția de gresie și faianță, iar cei mai mulți dintre români folosesc plăcile ceramice în băi, bucătării și holuri.

Potrivit studiului, cel mai des invocat motiv pentru achiziția de plăci ceramice este renovarea locuințelor. Doar 11% dintre consumatorii români achiziționează plăci ceramice pentru apartamente sau case noi.  

De asemenea, peste 40% dintre cumpărători achiziționează gresie și faianță pentru a acoperi suprafețe situate între 21-40 m2.

În ceea ce privește destinația plăcilor ceramice, baia și bucătăria sunt încăperile cel mai des finisate cu gresie și faianţă. 53% dintre români au achiziţionat gresie și faianţă pentru a finisa în primul rând baia.

Dintre aceștia 21% au finisat exclusiv baia, iar 32% au finisat atât baia, cât și alte încăperi. 47% au finisat cu plăci ceramice alte încăperi decât baia.

63% dintre consumatori aleg să renoveze din dorința de a-și moderniza locuințele

Potrivit analizelor companiei, 63% dintre consumatorii care aleg să renoveze din dorința de a-și moderniza locuințele sunt interesați de tendințele actuale în amenajări interioare și sunt de părere că produsele scumpe nu reflectă întotdeauna calitatea ridicată a materialelor.

Înainte de a decide să facă achiziția, românii care vor să-și modernizeze locuințele se consultă cu alte persoane și sunt deschiși la recomandări.

Totodată, ei își găsesc inspirația atunci când își vizitează prietenii, când merg la restaurant sau la mall-uri, acordând în mod natural mai multă atenție felului în care sunt amenajate spațiile. Magazinele de bricolaj sunt preferatele lor atunci când iau decizia de cumpărare.

Pe de altă parte, 57% dintre consumatorii români care sunt nevoiți să renoveze locuința din motive de uzură avansată a plăcilor ceramice sunt mai puțin pretențioși în privința designului, a culorilor sau a țării de origine a materialelor și aleg, în schimb, soluții funcționale și durabile.

Atunci când iau decizia de cumpărare, cei din această categorie se îndreaptă aproape exclusiv către magazinele fizice și declară că au un nivel ridicat de satisfacție pentru serviciile primite în punctul de vânzare.

- publicitate -

trebuie să citești