Media generală acordată de românii care utilizează produse și servicii bancare instituției de credit cu care lucrează cel mai mult este 8,54, arată un studiu realizat de Asociația Română a Băncilor.
80% dintre respondenții care utilizează produse și servicii bancare au acordat note între 8 și 10 băncii cu care lucrează cel mai mult.
39% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare s-au declarat „foarte mulțumiți” de relația pe care o au cu banca cu care lucrează cel mai mult și au acordat nota 10.
Alți 19% au notat cu 9, 22% cu nota 8, iar 9% dintre clienți au acordat nota 7.
Relația clienților cu banca cu care lucrează cel mai mult a fost evaluată cu note de la 1, în care intră clienții „foarte nemulțumiți”, la 10, unde clienții s-au declarat „foarte mulțumiți”.
În categoria clienților „foarte nemulțumiți” intră 1% dintre respondenți.
Marea majoritate a românilor lucrează cu o singură bancă
62% dintre respondenții care utilizează produse și servicii financiare au declarat că lucrează cu o singură bancă, 29% apelează la serviciile a două bănci, 7% la trei bănci.
2% dintre români interacționează cu patru sau mai multe instituții de credit.
66% dintre femei preferă să lucreze cu o singură bancă, în timp ce proporția bărbaților este de 58,5%.
Peste 80% dintre respondenții studiului și-au exprimat acordul total privind afirmațiile că angajații băncilor respectă mereu termenele privind solicitările depuse, au fost în măsură să soluționeze toate problemele care au apărut, iar comportamentul angajaților băncii le inspiră încredere.
Un procent de peste 71% dintre clienții chestionați au fost de acord total cu privire la faptul că serviciile bancare pot fi accesate cu ușurință de pe Internet/Mobil.
67% dintre români utilizează produse și servicii bancare de orice fel
Aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare au declarat că utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu).
16% au un împrumut de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% dețin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenți au un overdraft.
La capitolul economisire, 14% dintre respondenți au depozite bancare și tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse și servicii bancare.
Ce caută oamenii când vor să deschidă un cont la o bancă
Pentru deschiderea unui cont la o bancă 82% dintre respondenți consideră că existența unei sucursale în apropiere este foarte importantă și destul de importantă.
79% dintre oameni apreciază ca fiind foarte și destul de importante costurile serviciilor/produselor contractate.
Pentru 69% este foarte importantă și destul de importantă posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale.
Aproximativ 71,7% dintre bărbați consideră foarte și destul de importantă posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale.
În funcție de vârstă, tinerii cu vârsta între 18-35 de ani sunt cei mai interesați de posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale.
Pe de altă parte, doar 60% dintre persoanele cu vârsta între 51-65 de ani au notat ca fiind foarte important acest aspect.
Recomandarea serviciilor unei bănci de către prieteni/familie este foarte importantă în proporție de 26%, fiind cotată similar cu recomandarea serviciilor de către un agent (27%).