România va reuși să își mențină în acets an prima poziție în topul țărilor cu cele mai importante creșteri ale comerțului electronic din Uniunea Europeană.
Concluzia a fost exprimată de către Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online, cu ocazia primei ediții a Zilei naționale a comerțului electronic.
Europa de Est, cea mai mare creștere a comerțului electronic
Europa de Est marchează cea mai importantă evoluție de pe continent, de aproximativ 27%, în timp ce România depășește această medie, estimările fiind de creștere cu cel puțin 30% până la finalul anului.
Totuși, pentru ca acest avans să poată fi susținut, este nevoie de competențe digitale, în condițiile în care doar 2 din 10 români care utilizează internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an.
Plățile digitale, în creștere
Numărul semnăturilor digitale a crescut de la 500.000 la 720.000 doar în prima parte a anului, în timp ce, potrivit lui Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația, plățile electronice au înregistrat o creștere fără precedent în țara noastră: de la 353 de milioane de plăți în trimestrul 2 al 2019 la 395 de milioane de plăți în aceeași perioadă a acestui an.
În ceea ce privește opțiunea de mobile wallet, creșterea este de 145% (septembrie 2019 – septembrie 2020).
Gradul de adopție al plăților cu cardul a atins, de asemenea, un prag unic până în acest moment, de aproape 60% la nivelul marilor orașe, în timp ce în pre-pandemie acesta se situa la maximum 30%.
38% dintre români fac plăți cu cardul la POS săptămânal, iar 16% îl utilizează zilnic.
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |