Rezervările de zboruri făcute de consumatori, în această vară (mai–august), la nivel global, au depășit cu 15% nivelul din 2019, în ciuda marilor provocări de logistică și a presiunii prețurilor, arată o analiză Mastercard.
Zborurile pe distanțe scurte sunt principala sursă a creșterii numărului călătoriilor la nivel global (+20% în comparație cu zborurile pe distanțe lungi), cu excepția țărilor europene unde călătorii au alternative bune la zboruri pentru călătorii mai scurte.
Cheltuielile la restaurant au crescut cu 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce cheltuielile alimentare – influențate de inflația alimentară – au crescut cu 14%.
În ceea ce privește tendințele pe termen lung, cheltuielile pentru cumpărăturile online de alimente au crescut cu 70% față de perioada de dinainte de pandemie (2019), în timp ce cheltuielile pentru cumpărăturile de alimente realizate în magazinele fizice au crescut cu 25%.
Astfel, vânzările e-commerce ale marilor companii au crescut cu 66% comparativ cu creșterea de 27% înregistrată de micile companii, în luna august 2022 comparativ cu 2019.
Segmentele care au înregistrat o tranziție a cheltuielilor din weekend în timpul săptămânii sunt shopping-ul în marile magazine (2,33%), serviciile de cosmetică și înfrumusețare (1,57%) și serviciile oferite de cabinetele veterinare (2,61%).
Weekendul rămâne în continuare intervalul preferat pentru cheltuielile ce țin de cumpărături alimentare (2,04%), mers la cinematograf și teatru (3.52%) sau servit masa în oraș (1,77%).