Rezervările de zboruri din această vară, peste nivelul de dinainte de pandemie

Cheltuielile pentru cumpărăturile online de alimente au crescut cu 70% față de 2019

Rezervările de zboruri făcute de consumatori, în această vară (mai–august), la nivel global, au depășit cu 15% nivelul din 2019, în ciuda marilor provocări de logistică și a presiunii prețurilor, arată o analiză Mastercard.

Zborurile pe distanțe scurte sunt principala sursă a creșterii numărului călătoriilor la nivel global (+20% în comparație cu zborurile pe distanțe lungi), cu excepția țărilor europene unde călătorii au alternative bune la zboruri pentru călătorii mai scurte.

Cheltuielile la restaurant au crescut cu 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce cheltuielile alimentare – influențate de inflația alimentară – au crescut cu 14%.

În ceea ce privește tendințele pe termen lung, cheltuielile pentru cumpărăturile online de alimente au crescut cu 70% față de perioada de dinainte de pandemie (2019), în timp ce cheltuielile pentru cumpărăturile de alimente realizate în magazinele fizice au crescut cu 25%.

Astfel, vânzările e-commerce ale marilor companii au crescut cu 66% comparativ cu creșterea de 27% înregistrată de micile companii, în luna august 2022 comparativ cu 2019.

Segmentele care au înregistrat o tranziție a cheltuielilor din weekend în timpul săptămânii sunt shopping-ul în marile magazine (2,33%), serviciile de cosmetică și înfrumusețare (1,57%) și serviciile oferite de cabinetele veterinare (2,61%).

Weekendul rămâne în continuare intervalul preferat pentru cheltuielile ce țin de cumpărături alimentare (2,04%), mers la cinematograf și teatru (3.52%) sau servit masa în oraș (1,77%).

CITEȘTE ȘI: ContentSpeed: 33.048 comenzi online în doar 3 zile

- Publicitate -

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...