All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

joi | 26 noiembrie | 2020
9.9 C
București

Retailul nealimentar, scăderi de vânzări de până la 75% în ultimele două luni

Situaţia magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă la aproape 3 luni de la redeschiderea centrelor comerciale de tip mall, anunţă Organizaţia Patronală a Retailerilor din România, RoRetail.

După o uşoară revenire a vânzărilor în ultimele două săptămâni din luna iunie, retailul nealimentar a înregistrat în perioada iulie-august scăderi extrem de puternice.

În lunile iulie şi august procentele de scădere a volumului vânzărilor retailului nealimentar faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut au fost de până la 75%, cu o medie a scăderilor între 35% şi 45%.

Traficul din lunile iulie-august a scăzut cu până la 60%, cu vârfuri chiar şi de 75%, media situându-se în intervalul unor scăderi de 35%-50%, faţă de acelaşi interval din 2019.

- PUBLICITATE -

Aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate chiar şi în condiţiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale marjei comerciale, chiar şi cu până la 78%, fiind înregistrate situaţii în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut marjă negativă.

Magazinele s-au redeschis abia de la jumătatea lunii iunie

Magazinele de retail nealimentar din mall-uri s-au redeschis la jumătatea lunii iunie, după trei luni, timp în care au fost închise prin decizie a autorităţilor. În perioada în care au fost închise, magazinele au avut zero încasări şi zero venituri.

Mai mult, cheltuielile făcute înainte de apariţia situaţiei de criză, pentru asigurarea stocurilor de marfă sezoniere, au făcut ca retailerii nealimentari să aibă resurse financiare disponibile extrem de limitate pentru depăşirea dificultăţilor curente.

Odată cu redeschiderea, ei nu au avut altă opţiune decât să îşi asume pierderea totală sau, în cel mai bun caz, parţială, a stocurilor deţinute anterior.

De asemenea, pentru reluarea activităţii au fost necesare noi investiţii, în realizarea stocurilor de marfă specifice sezonului actual, acestea fiind ulterior puse în comercializare cu marje extrem de reduse.

Rețelele naționale au fost cele mai afectate

Criza din ultimele luni a afectat puternic în special reţelele naţionale, magazinele care fac parte din reţele internaţionale beneficiind de stabilitatea mai ridicată oferită din prezenţa şi pe alte pieţe. Reţelele naţionale depind însă exclusiv de evoluţiile de pe această piaţă.

Unele centre comerciale au eliminat chiria în perioada în care magazinele au fost închise

Spre exemplu, Băneasa Shopping Center, Coresi Braşov şi Alba Mall sunt centre care au acordat reducere de 100% la plata chiriei pe întreaga perioadă în care magazinele au fost închise, iar ultimele două au implementat inclusiv sistemul unei chirii procentuale din volumul vânzărilor după redeschidere, cu reevaluări periodice.

În schimb, alți proprietari de centre comerciale au ales în acelaşi timp să execute multe scrisori de garanţie, ceea ce riscă să conducă la închiderea pe termen lung a unor branduri importante sau chiar la intrarea lor în faliment.

- PUBLICITATE -