Retailul alimentar din România ar putea depăși 142 miliarde lei în 2021

Lidl a devenit liderul pieței de retail alimentar după cel mai mare avans anual, nominal și procentual din top 10

Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 10% față de 2019 și a fost cu 97% peste rezultatul din 2011, arată datele KeysFin.

Pentru 2021 analiștii KeysFin estimează depășirea pragului de 142 miliarde lei pe fondul avansului consumului dar și a accentuării presiunilor inflaționiste.

Industria de retail alimentar a avut per total o forță de muncă de până la 225 mii angajați în 2020, dintre care cei mai mulți lucrau pentru Profi, respectiv aproape 18 mii persoane.

Numărul de companii a înregistrat o creștere cu 1% față de 2019, ajungând la 53.6 mii de companii în 2020.

Lidl a trecut peste Kaufland în pandemie

Lidl a devenit liderul pieței de retail alimentar după cel mai mare avans anual, nominal și procentual din top 10 (de 3,1 miliarde lei, respectiv 32%), la 12,9 miliarde lei în 2020.

Fostul lider, Kaufland a coborât pe poziția a doua după o creștere anuală de 960 milioane lei, respectiv 8%, cu o cifră de afaceri de 12,8 miliarde lei în 2020.

Kaufland a rămas însă cel mai profitabil jucător din piață, cu un profit net de 970 milioane lei, respectiv 19,7% din total.

Pe locul al treilea după cifra de afaceri a fost Carrefour cu 9 miliarde lei respectiv 7% din total, urmat de Profi (cu 6,8% din total) și Mega Image care și-a păstrat cota de piață de 5,6% din total în 2020.

Cele mai mari 10 companii din retailul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de 73 miliarde lei, generând peste 56 % din cifra de afaceri totală a pieței în 2020.

Odată cu creșterea cifrei de afaceri, a crescut și profitabilitatea astfel că, în 2020, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creștere cu 14% în comparație cu anul precedent.

Profitul cumulat a fost cu 334% mai mare decât în 2011, ajungând la 4,9 miliarde de lei.

Primii 10 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 2,5 miliarde lei, ceea ce a constituit aproape 52% din total în 2020.

Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătățit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 4,1 miliarde lei înregistrat în 2020.

CITEȘTE ȘI: Cifra de afaceri a companiilor care dețin parcuri de retail a scăzut cu 9.5%

- Publicitate -

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...

OMV modernizează rețeaua de stații de carburanți din Europa Centrală și de Est

OMV va introduce, în următorii trei ani, o nouă identitate de brand în șapte țări din Europa Centrală și...