Mai mult de jumătate dintre retailerii mici din România (53%) tind să își vândă produsele exclusiv online, preponderent în propriile eshop-uri, arată o analiză VTEX și MKOR.
În plus, peste 40% vând în același timp online și offline și doar 6% și în marketplace-uri online.
Dificultățile pe care le au retailerii online se referă la abandonarea coșului de cumpărături (21%), mediul competitiv (21%) sau aprovizionarea și livrarea (18%).
La acestea se adaugă provocări legate de conversia vizitelor în achiziții (17%), atragerea clienților potriviți (17%) și fidelizarea clienților (14%).
Pe de altă parte, pandemia COVID-19 a avut un efect pozitiv asupra pieței de ecommerce din România.
În perioada 2020-2022 au fost înregistrate creșteri semnificative pentru comenzile online – 57%, portofoliu de produse sau servicii – 62% și tranzacții online – 63%.
Au crescut și numărul canalelor de vânzări – 34%, numărul furnizorilor – 42%, traficul pe site – 58%, numărul de angajați – 30% și bugetul de marketing – 48%.
În ceea ce privește canalele de promovare folosite de retailerii din ecommerce, cei mai mulți (68%) folosesc canale social media pentru campanii prin care să-și facă cunoscute magazinele online.
În top, urmează Google Ads (66%) și SEO (40%). Retailerii online apelează și la content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).