Retailerii mici din România sunt foarte interesați de vânzările online

În pandemie (2020-2022) au fost înregistrate creșteri semnificative pentru comenzile online – 57%, portofoliu de produse sau servicii – 62% și tranzacții online – 63%

Mai mult de jumătate dintre retailerii mici din România (53%) tind să își vândă produsele exclusiv online, preponderent în propriile eshop-uri, arată o analiză VTEX și MKOR.

În plus, peste 40% vând în același timp online și offline și doar 6% și în marketplace-uri online.

Dificultățile pe care le au retailerii online  se referă la abandonarea coșului de cumpărături (21%), mediul competitiv (21%) sau aprovizionarea și livrarea (18%).

La acestea se adaugă provocări legate de conversia vizitelor în achiziții (17%), atragerea clienților potriviți (17%) și fidelizarea  clienților (14%).

Pe de altă parte, pandemia COVID-19 a avut un efect pozitiv asupra pieței de ecommerce din România.

În perioada 2020-2022 au fost înregistrate creșteri semnificative pentru comenzile online – 57%, portofoliu de produse sau servicii – 62% și tranzacții online – 63%.

Au crescut și numărul canalelor de vânzări – 34%, numărul furnizorilor – 42%, traficul pe site – 58%, numărul de angajați – 30% și bugetul de marketing – 48%.

În ceea ce privește canalele de promovare folosite de retailerii din ecommerce, cei mai mulți (68%) folosesc canale social media pentru campanii prin care să-și facă cunoscute magazinele online.

În top, urmează Google Ads (66%) și SEO (40%). Retailerii online apelează și la content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

CITEȘTE ȘI: Cât costă datele cu caracter personal în mediul online

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...