Retailerii din România au înregistrat creșteri ale vânzărilor online în pandemie

Cei mai mulți retaileri din România au raportat vânzări în creștere de la începutul pandemiei până în martie 2022, iar comenzile online au crescut cu 57%, arată un studiu VTEX.

Cele mai multe companii care au înregistrat creșteri (63%) au între 4 și 7 ani vechime pe piață. Doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au înregistrat creșteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.

Pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 – martie 2022, companiile au luat numeroase decizii radicale.

Majoritatea au ales diversificarea portofoliului (62%), creșterea bugetului de marketing (48%) și schimbarea platformei cu una mai performantă și mai flexibilă.

Pentru a face față cererii pe timp de pandemie, 62% dintre comercianți au crescut portofoliul și au îmbogățit gamele de produse, în timp ce doar 11% le-au redus.

Pe de altă parte, în pandemie a crescut și numărul de retururi cu 33%. Totuși, 55% dintre comercianții intervievați au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.

Retailerii se promovează pe social media

În ceea ce privește modalitățile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, cei mai mulți (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) și de investiția în SEO (40%).

Pentru a impulsiona vânzările, sunt folosite și metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

CITEȘTE ȘI: Epantofi.ro, liderul comerțului electronic de modă din România. Piața va crește cu 20%

- publicitate -