Cei mai mulți retaileri din România au raportat vânzări în creștere de la începutul pandemiei până în martie 2022, iar comenzile online au crescut cu 57%, arată un studiu VTEX.
Cele mai multe companii care au înregistrat creșteri (63%) au între 4 și 7 ani vechime pe piață. Doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au înregistrat creșteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.
Pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 – martie 2022, companiile au luat numeroase decizii radicale.
Majoritatea au ales diversificarea portofoliului (62%), creșterea bugetului de marketing (48%) și schimbarea platformei cu una mai performantă și mai flexibilă.
Pentru a face față cererii pe timp de pandemie, 62% dintre comercianți au crescut portofoliul și au îmbogățit gamele de produse, în timp ce doar 11% le-au redus.
Pe de altă parte, în pandemie a crescut și numărul de retururi cu 33%. Totuși, 55% dintre comercianții intervievați au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.
Retailerii se promovează pe social media
În ceea ce privește modalitățile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, cei mai mulți (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) și de investiția în SEO (40%).
Pentru a impulsiona vânzările, sunt folosite și metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).