Restaurantele Sphera Franchise Group din România au 4 milioane de clienți în fiecare lună

La KFC se vând aproape 1,5 milioane de sosuri cu usturoi lunar, în timp ce, în restaurantele Taco Bell consumul lunar de sos Nacho Cheese ajunge la aproximativ 7 tone

Lunar, restaurantele operate de Sphera Franchise Group în România servesc peste 4 milioane de consumatori. Compania este francizor al brandurilor internaționale de food KFC, Pizza Hut și Taco Bell.

La KFC se vând aproape 1,5 milioane de sosuri cu usturoi lunar, în timp ce, în restaurantele Taco Bell consumul lunar de sos Nacho Cheese ajunge la aproximativ 7 tone. În fiecare lună se folosesc pentru prepararea produselor, în medie, aproximativ 625 tone de carne de pui, 75 tone de legume și peste 225 tone de făină.

Cu peste 5.000 de angajați, 65% dintre pozițiile de conducere în restaurante sunt ocupate de femei, iar peste 80% dintre manageri sunt promovați din rândul organizației. Cea mai tânără persoană din echipă are 16 ani, iar cel mai experimentat membru are 72 de ani. Cel mai tânăr director de restaurant are doar 24 de ani.

În prezent, aproximativ 80% din materia primă folosită în restaurante provine de la furnizori locali, iar 80% din bugetul total de achiziții pentru operațiunile din România și Republica Moldova este direcționat către furnizorii locali.

Cum au evoluat afacerile Sphera Franchise Group în ultimii 30 de ani

Primul restaurant din portofoliul grupului Sphera este Pizza Hut Dorobanți, deschis în 1994, de altfel și primul lanț de restaurante străin care intra pe piața locală. Trei ani mai târziu, în 1997, grupul a introdus brandul KFC în România.

În 2008, Sphera Franchise Group s-a extins dincolo de granițele României și a ales Chișinău, în Republica Moldova, unde a deschis o unitate KFC, iar în 2017 a adăugat a treia țară pe hartă – Italia, iar primul restaurant KFC a fost deschis la Verona.

CITEȘTE ȘI: KFC Alba Iulia, inaugurat după o investiție de 900.000 euro

Tot în 2017, portofoliul de branduri s-a extins cu Taco Bell. La scurt timp, în noiembrie 2017, grupul Sphera s-a listat la Bursa de Valori București, acțiunile sale intrând în componența principalului indice, BET. În octombrie anul acesta, au fost achiziționate și drepturile de franciză pentru Cioccolatitaliani, un brand premium de produse pe bază de ciocolată.

În prezent, Sphera Franchise Group deține o rețea de 173 de restaurante în trei țări: 107 locații KFC în România, 3 în Moldova și 18 în Italia; 28 de unități și o subfranciză Pizza Hut și 16 restaurante Taco Bell în România.

CITEȘTE ȘI: KFC Drive-Thru Bistriţa, inaugurat după o investiţie de 800.000 de euro

- Publicitate -

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...