Questo, o platformă cu jocuri de explorare urbană, a strâns fonduri în valoare de 300.000 de euro pentru a ajuta călătorii și localnicii din întreaga lume să descopere orașe parcurgând trasee de tipul unor jocuri interactive, denumite ‘questuri’.
Finanțarea a fost coordonată de către fondul de investiții Sparking Capital, cu participarea Early Game Ventures, pentru a facilita extinderea platformei în mai multe orașe din lume.
Prin Questo, turiştii și localnicii explorează destinații urmând indicii și rezolvând provocări pentru a descoperi locuri și povești noi. Astăzi, platforma este disponibilă în 70 de orașe, numărul acestora aflându-se în continuă creștere.
Questo, alternativa la tururile ghidate
Platforma Questo vine și ca o soluție pentru operatorii turistici, într-o lume post-COVID. Tururile interactive reprezintă o alternativă pentru explorarea în siguranță, care nu necesită asistență din partea unui ghid și care pot fi jucate individual, evitând astfel grupurile mari.
De asemenea, traseele de explorare a orașelor sunt gândite într-un mod care să ajute utilizatorii să descopere și locuri mai puțin cunoscute, dezvăluind totodată povești nemaiauzite adunate de creatori de conținut locali.
Finanțarea va fi folosită pentru a susţine în continuare parteneriatele cu operatorii internaționali de turism și povestitorii locali, dar și pentru îmbunătățirea tehnică a platformei, pentru a asigura utilizatorilor o experiență de explorare urbană atractivă şi totodată sigură.
Până la finele anului 2020, creatorii platformei Questo își propun ca aceasta să devină disponibilă în 100 de orașe din întreaga lume.
Ȋn anul 2019, peste 50.000 de oameni au utilizat Questo parcurgând mai mult de 200.000 de kilometri. În prezent, prețul unui joc poate varia între 10 și 20 de euro pentru un grup de până la 4 jucători.