Noi proiecte de infrastructură în valoare de peste 1.5 miliarde euro sunt așteptate pentru livrare anul acesta, arată o analiză Bucharest Real Estate Club.
Una dintre cele mai mari investiții este A0, noua șosea ocolitoare a Bucureștiului, este în prezent în curs de dezvoltare. Investiția totală se ridică la 1 miliard euro.
Aceasta se va finaliza gradual, cu primele termene stabilite pentru 2023, iar la final va avea legături cu A1, A3 și DN 1.
Drumul expres Craiova-Slatina-Pitești
Drumul expres Craiova-Slatina-Pitești este un alt proiect-cheie care va contribui la dezvoltarea zonei de sud a României.
Primele două tronsoane (Craiova-Slatina) acoperă 57,5 km și sunt planificate pentru livrare în 2022, pe baza unei investiții de 363 milioane euro.
Restul drumului (Slatina-Pitești), cu o lungime totală de 63,5 km, va fi finalizat în 2024, în urma unei investiții de 262,6 milioane euro.
Cluj-Napoca: Două tronsoane noi de autostradă
În apropiere de Cluj-Napoca, un tronson de 30 km al autostrăzii Brașov-Oradea este în construcție și urmează să fie livrat în 2023. Valoarea proiectului este de 282 mil. euro.
În județul Alba, un alt tronson al autostrăzii Sebeș-Turda, cu o lungime de 24,2 km a fost deschis la finalul anului trecut în urma unei investiții de 111 milioane euro.
Podul Brăila – Tulcea, al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa
Peste 59% din totalul lucrărilor la Podul Brăila au fost finalizate. Podul va avea o lungime de 1,97 km și va fi al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa.
Timișoara: Un nou drum ocolitor de 26 km
Drumul ocolitor din partea de sud a Timișoarei este în construcție și se va deschide în 2022, potrivit estimărilor CNAIR.
Secțiunea de aproape 26 km este dezvoltată în urma unei investiții de aproximativ 55 milioane euro.
Șosea de centură la Bacău și Botoșani
La Bacău a fost livrată varianta de ocolire a orașului în lungime de 30,8 km, un proiect care a costat aproximativ 135 milioane euro, finanțare europeană.
De asemenea, la Botoșani se află în curs de autorizare a investiției o nouă șosea de centură cu o lungime de 10 km.
Proiectul va fi dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 34,6 milioane euro și va fi cel mai mare proiect de infrastructură dezvoltat în județ în 30 de ani.
Constanța: Miză strategică la malul mării
În anii următori este prevăzut un portofoliu amplu de proiecte de investiții atât în orașul Constanța cât și în zona portuară.
Între marile proiecte se numără construcția noului complex sportiv Farul (un stadion cu 18.000 de locuri și o valoare a investiției de 85 milioane euro).
În plus, sunt în desfășurare proiecte de îmbunătățire a mobilității urbane atât în interiorul orașului cât și între oraș și stațiunile din sudul litoralului.
Investiții în aeroporturile internaționale
Primul aeroport nou construit în ultimele decenii va deveni operațional la Ghimbav, la 12 km de Brașov, în urma unei investiții de aproximativ 70 milioane euro.
Mai mult, autoritățile intenționează să obțină fonduri UE în valoare de aproximativ 300 milioane euro pentru a crea o legătură feroviară între aeroport și Brașov.
În primăvara acestui an și Aeroportul Băneasa se va deschide traficului aerian. Aeroportul a beneficiat recent de lucrări majore de renovare în valoare de aproximativ 13,4 milioane euro.
De asemenea, și Aeroportul Iaşi va intra într-un proces de modernizare. Bugetul total de investiții este în valoare de aproximativ 90 milioane euro.
La final, vor fi adăugate noi terminale de pasageri și va fi dezvoltată o nouă parcare. Lucrările de construcție ar trebui să fie finalizate până în 2023,.
Și la Timișoara, un nou terminal pentru plecări internaționale va fi dezvoltat până la sfârșitul anului 2023 în urma unei investiții de 200 milioane lei.
Noul terminal va acoperi 4.383 mp și va susține o creștere a capacității anuale de pasageri la 3 milioane.