Profiturile companiilor ar crește dacă s-ar diminua decalajele de gen

Profiturile globale ale companiilor s-ar majora cu 3,7 trilioane de dolari dacă decalajul privind egalitatea de gen ar fi redus la jumătate, conform unui nou raport Accenture.

Raportul „Getting to Equal 2020: The Hidden Value of Culture Makers”, care include rezultate din 28 de țări, arată că organizațiile se află într-un punct de inflexiune.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

Angajații din zilele noastre se preocupă din ce în ce mai mult de cultura locului de muncă și consideră că aceasta este esențială pentru a progresa la serviciu (raportat de 77% dintre femei și 67% dintre bărbați), iar o majoritate a liderilor (68%) consideră că o cultură incluzivă la locul de muncă este vitală pentru succesul afacerii lor.

În același timp, există un decalaj de percepție. Două treimi dintre lideri (68%) consideră că mediile de lucru create de ei sunt propice, iar oamenii au sentimentul de apartenență, însă doar o treime (36%) dintre angajați sunt de acord. În plus, proporția angajaților care nu se simt incluși în organizațiile lor este de 10 ori mai mare decât cred liderii (20% față de 2%).

Majoritatea liderilor clasează diversitatea și cultura locului de muncă la finalul listei lor de priorități organizaționale. Aproximativ trei sferturi dintre lideri au clasat performanța financiară, recunoașterea și calitatea brandului în topul listei de priorități (76%, respectiv 72%), în timp ce doar 34% au clasat în top diversitatea, iar 21% cultura locului de muncă.

Reducerea decalajului ar trebui să ducă la prgres

Alinierea percepțiilor liderilor cu cele ale angajaților lor ar avea efecte semnificative. Toată lumea – atât femei, cât și bărbați – ar progresa mai repede, iar profiturile globale ar crește cu 3,7 trilioane de dolari.

Dacă decalajul ar fi redus la jumătate:

  • Proporția femeilor care se simt ca un membru-cheie al echipei lor cu influență reală asupra deciziilor ar crește de la 1 din 4 la mai mult de 1 din 3.
  • Rata de retenție anuală ar crește cu 5% pentru femei și cu 1% pentru bărbați.
  • Proporția femeilor care își propun să atingă o poziție de conducere în organizația lor ar urca cu 21%.

S-a constatat că un procent mai mare de persoane din generația Z sunt mai preocupate de cultura locului de muncă, în comparație cu generația Boomers (75%, respectiv 64%).

„Reducerea decalajului de percepție începe cu liderii care înțeleg că există un decalaj”, a declarat Ellyn Shook, Chief Leadership și Human Resources Officer Accenture. „Este o oportunitate pentru lideri să se conecteze și să-și implice oamenii – să înțeleagă cu adevărat cum se simt la locul de muncă. Pe baza a ceea ce contează cel mai mult pentru oamenii lor, liderii pot prioritiza și pot lua măsuri pentru a reduce decalajul, accelerând adevărata egalitate pentru toți oamenii din organizația lor.”

Liderii creatori de cultură

Raportul a identificat un procent mic de lideri, „Creatorii de cultură”, care sunt mai dedicați să construiască culturi egale. Acești lideri recunosc importanța unor factori precum transparența salariilor, concediul de familie și libertatea de a fi creativi pentru a ajuta angajații să prospere.

Creatorii de cultură au mult mai multe șanse să discute despre o serie de probleme la locul de muncă, inclusiv egalitatea de gen (52% față de 35% din toți liderii) și hărțuirea / discriminarea sexuală (51% față de 30%). Ei își asumă responsabilitatea, conducând organizații cu mai multe șanse să anunțe public un obiectiv de angajare și păstrare a mai multor femei.

Deși doar 6% dintre liderii chestionați sunt Creatori de cultură, ei reprezintă un grup mai echilibrat în funcție de gen, comparativ cu grupul mai larg de lideri chestionați (45% femei, respectiv 32% din toți liderii).

În plus, un total de 68% dintre aceștia sunt mileniali, comparativ cu 59% din toți liderii. Aceștia au mai multe șanse să conducă organizațiile în care oamenii avansează, se concentrează pe inovație și rămân angajați – iar profiturile organizațiilor lor sunt de aproape trei ori mai mari decât cele ale colegilor lor.

- Publicitate -

Restaurantele Sphera Franchise Group din România au 4 milioane de clienți în fiecare lună

Lunar, restaurantele operate de Sphera Franchise Group în România servesc peste 4 milioane de consumatori. Compania este francizor al...

GapMinder Fund II investește în Parol, startup-ul jurnaliștilor Claudiu Pândaru și Alex Livadaru

GapMinder Fund II, fond de capital de risc dedicat companiilor de tehnologie create în România și în Europa de...