Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate în valoare de 771 milioane de lei pentru 2018, o creștere de 24,6% față de vânzările pro-forma ale aceleiași perioade a anului anterior.
Principalii factori care au generat această performanţă au fost creşterea vânzărilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 % la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2 % la creşterea vânzărilor.
Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei în 2018, iar profitul net a sporit cu 4,5%, până la 34 milioane lei.
În trimestrul al patrulea din 2018, vânzările consolidate au crescut cu 27,8% comparativ cu acelaşi trimestru din 2017. Această uşoară accelerare în creşterea vânzărilor faţă de majorarea de 26,6% de la an la an înregistrată în trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat în principal contribuţiei sporite din partea KFC Italia şi a operaţiunilor Taco Bell, precum şi a creşterii mai mari a vânzărilor KFC România.
În trimestrul al patrulea din 2018, profitul operaţional din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingând 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 63,5%, pănă la 19 milioane lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei in T4-2017.