Baza de clienți activi din divizia de retail ING a crescut cu 122.000 în ultimele 12 luni, ceea ce se traduce printr-o creștere de 10% față de anul trecut. Clienții care încasează venituri recurente în conturile de la ING au crescut cu 15%, la 930.000.
Numărul în creștere a clienților cu venit recurent a influențat și economiile acestora, dovedind un raport direct pozitiv între contul curent și utilizarea contului de economii ușor accesibil.
Creditarea își continuă tendința pozitivă cu o creștere de 9% și o cotă de piață de 10%. Sursele atrase au raportat o creștere de 16% față de anul trecut, influențat și de creșterea numărului de clienți cu venituri recurente într-un cont ING. Cota de piață ajunge astfel la 9,5%.
Aplicația ING Home’Bank înregistrează 1 milion de utilizatori unici în acest an, pentru prima dată. Procentul mediu de disponibilitate a aplicației (uptime) din ultimele trei luni a fost de 99,89%.
ING Business a procesat peste 1 milion de plăți. Relevanța pentru utilizatori a fost recunoscută și de publicația Global Finance, care a premiat-o ca Cea mai bună platformă de digital banking din Europa Centrală și de Est.
Venituri și profit în creștere
Profitul brut a ajuns la 704 milioane lei la finalul primelor nouă luni, în creștere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, susținut de puternica evoluție comercială.
Veniturile au crescut cu 13%, la 1.537 milioane, datorită dinamicii volumelor comerciale. Costurile operaționale au ajuns la 675 milioane lei, în creștere cu 3% față de septembrie 2018, influențate de creșterea numărului de angajați și a salariilor. Și costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în același ritm cu evoluția creditării. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei la sfărșitul celui de-al treilea trimestru.
Cota de piață în volumul creditelor angajate a ajuns la 10% la finalul lui septembrie. Volumul creditării a crescut la 26.9 miliarde lei, mai mult cu 9% respectiv 2.2 miliarde lei în 12 luni. Portofoliul de credite este preponderent generat de segmentul retail, cu 61% dintre credite oferite clienților persoane fizice.
Comparativ cu anul trecut, creditarea în segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%. La o analiză de piață ce vizează numai creditele nou contractate de persoane fizice, aproape 1 din 5 credite sunt oferite de ING. Portofoliul continuă să fie unul sănătos, cu o rată a creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate.
Volumul depozitelor a ajuns la 34,3 miliarde de lei la finalul celui de-al treilea trimestru, o creștere de 16% respectiv 4,7 miliarde în ultimele 12 luni. Cota de piață ajunge astfel la 9,5%, comparativ cu 9% cât înregistra după cele nouă luni din 2018, rezultat influențat și de numărul crescut de clienți ce încasează venituri recurente în conturile ING.