Cea de-a treia generație de E-Class de la Mercedes, apărută la începutul anilor 2000 cu indicativul W211, a ridicat o serie de probleme în special din cauza sistemelor electronice. În 2004-2005, compania germană a ajuns la o cifră record de rechemări în service în întreaga lume pentru acest model: 1.3 milioane de mașini. Problemele au fost remediate odată cu a patra generație (W212, din 2009 până în 2016), lansată cu misiunea de a restabili reputația pentru calitate și integritate inginerească a celor de la Mercedes. Strategia a funcționat, iar modelele W212 și W213 (după 2016) nu au mai necesitat rechemări masive în service. Dacă se apropie termenul de revizie pentru Mercedesul tău, verifică starea mașinii în funcție de problemele frecvente pe care le-au raportat alți proprietari ai acestui model. Revizieonline.ro îți oferă pachete complete de servicii cu prețuri competitive, piese și consumabile produse de mărci recunoscute datorită calității.
Sistemele electronice
Apariția calculatoarelor de bord și trecerea la sisteme electronice care acționează anumite componente a deschis o nouă eră în industria auto. Extinderea acestei tehnologii la sistemul de frânare al Mercedes E-Class, care în generația 2003-2009 era gestionat electronic (SBC – Sensotronic Break Control), a ridicat foarte multe probleme. Dacă modelul tău Mercedes are frâne cu sistem SBC, verifică randamentul acestora în timpul mersului și la fiecare revizie. De altfel, la faceliftul din 2006, compania germană a montat pe E-Class frâne convenționale. Tot la capitolul electronică trebuie notate și mesaje de eroare afișate în bord aleatoriu sau rateuri ale sistemului de navigație. Reprezentanța Mercedes a rezolvat gratuit toate problemele de soft ale sistemelor de navigație care nu porneau sau nu funcționau corespunzător. Alți proprietari au întâmpinat probleme cu închiderea și deschiderea geamurilor la ușile din spate, a căror comandă este controlată tot de calculatorul de bord.
Vopseaua și caroseria
În ceea ce privește vopseaua și elementele de caroserie, problemele care pot apărea la Mercedes E-Class sunt aceleași ca la orice mașină. Dacă observi că apar pete de rugină sau început de coroziune, trebuie să intervii imediat printr-o vizită în service. Garanția mașinii acoperă orice intervenție de acest fel, așadar dacă te afli în această perioadă nu plătești nimic. Pentru acest model trebuie să fii atent la zona mânerului portbagajului și a arcadelor de deasupra roților, unde în special pe timp de iarnă cauciucurile aruncă apă, zăpadă și material antiderapant extrem de coroziv.
Injectoarele
A patra generație E-Class a avut o serie de raportări de probleme la sistemul de injecție, în special în cazul injectoarelor acționate piezoelectric la motorizările Diesel. Din acest motiv, injectoarele trebuie să fie printre primele piese de verificat la diagnoza dinainte de achiziția unui Mercedes second-hand. În general, dacă au existat probleme din fabrică la sistemul de injecție, producătorul le-a remediat fie prin rechemarea în service a modelelor în cauză, fie prin facelift sau seriile următoare. Dacă simți miros de carburant în habitaclu în timpul deplasării sau auzi un zgomot ciudat al rulării motorului, este momentul să te îndrepți către service.
Indiferent din ce an este mașina, fiecare model Mercedes E-Classe se încadrează în segmentul de lux. Pentru automobilele noi, garanția acoperă majoritatea defecțiunilor, în timp ce reparațiile modelelor second-hand sunt suportate de proprietar în service. Întreținerea de zi cu zi poate prelungi durata de viață a componentelor și menține valoarea de piață a mașinii, motiv pentru care reviziile periodice trebuie tratate cu toată seriozitatea în ceea ce privește piesele de calitate și manopera profesionistă. Revizieonline.ro oferă cele mai bune uleiuri și filtre care se potrivesc fiecărui model de mașină pentru reviziile uzuale, îți oferă piese de schimb de calitate și recomandă ateliere de service partenere pentru o manoperă de calitate.